Logitech MX Keys (zonder polssteun, Qwerty US)

Logitech MX Keys (zonder polssteun, Qwerty US) Review

SRI 30 december 2021, 196 views Product gekocht

Logitech MX Keys (zonder polssteun, Qwerty US)

Prima product, paar minpunten om eventueel op te letten

Pluspunten

• Verbinden met meerdere (3) devices
  • Goede ondersteuning voor macOS en Windows

Minpunten

• Geen specifieke (media)toetsen
  • Relatief zwaar

Ik heb dit toetsenbord gekocht ter vervanging van mijn draadloze apple magic keyboard en mijn bedrade toetsenbord voor mijn windows pc.

Wat mij als eerste opvalt is het gewicht ten opzichte van mijn magic keyboard, de MX keys is stuk zwaarder.
Naast dit heeft dit toetsenbord alleen gedeelde media/functie toetsen. Mijn vorige toetsenbord had extra toetsen voor de mediaknoppen. In het eerste geval dacht ik geen probleem maar ik merk toch wel dat er wat spelletjes zijn die bijvoorbeeld functie toetsen gebruiken. Ook bijvoorbeeld het wijzigen van namen van bestanden deed ik normaal via de F2 toets, nu via een 'trage' dubbele klik. Op zich niet allemaal wereld schokkend maar toch wel een gemist voor een toetsenbord in deze prijsklasse.

Nog iets anders om te overwegen als je dit toetsenbord wilt kopen en gebruiken op bijvoorbeeld Windows en macOS is dat ik zelf met twee 'echt' verschillende toetsenborden makkelijker switchte van context. Gezien ik meer op mijn MacBook zit merk ik vaak dat ik in Windows nu Alt+c en dergelijke doe in plaats van CTRL+c waar ik dit met twee verschillende toetsenborden nooit had.

Nog een derde ding is dat als ik hem niet gebruik van tijd tot tijd opeens alle toetsen oplichten en dan weer dimmen. Geen idee hoe dat komt maar de batterij was ook best snel leeg, zeker in vergelijking met mijn magic keyboard. Ik vermoed een probleem met naar stand by gaan of iets dergelijks. Zelf heb ik die background verlichting niet nodig dus heb die uitgezet en nu valt het niet meer op. Maar dit is alleen het 'optisch' oplossen.

Zover voor de minpunten die ik zover heb ervaren, verder is het een prima toetsenbord, heb geen problemen met de verbinding, via bluetooth of hun eigen dongle. Hij typt lekker, mocht je willen background verlichting en een aantal toetsen (functie toetsen) kun je in de alternatieve modus zelf instellen.

Zelf bevalt het mij goed omdat ik nu nog maar 1 in plaats van 2 toetsenborden heb (en geen draad meer voor een van die twee). Opladen gaan via USB-c wat je wel mag verwachten van duurdere draadloze toetsenborden als dit.

Onder aan de streep ben ik wel tevreden ook al heb ik met gamen wel eens overwogen mijn oude bedrade toetsenbord weer te pakken, vond die net wat fijner (ook meer travel in de toetsen). Maar uiteindelijk heeft mijn voorkeur voor een leeg bureau gewonnen.

Heb jij ook een Logitech MX Keys (zonder polssteun, Qwerty US)?