Specificaties 10,1" (1024x600), 250GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus Eee PC 1018P-BLK107S Review

DolphinNewbie 20 september 2010, 2.058 views

Asus Eee PC 1018P-BLK107S

Pluspunten

• gewicht, accuduur

Minpunten

• Voor ge´nstalleerde windows 7 is traag
  • Veel extra software
  • geluid/mic niet direct ondersteund in EasyPeasy 1.6

Dit netbook aangeschaft als opvolger van mijn EeePC 701. Dat is een enorme vooruitgang wat betreft schermbreedte, toetsenbord en accuduur. Dit netbook komt met een voorge´nstalleerde versie van Windows 7, met daarbij veel extra software van Asus. Ik vond deze software niet relevant en bovendien was het systeem erg traag. Opstarten duurt een paar minuten en dat is niet wat je wilt van een nieuwe computer. Dus ik heb er EasyPeasy 1.6 (Ubuntu distro voor EeePC/netbook) op ge´nstalleerd. Op het geluid en microfoon na wordt alles meteen herkend. Er zijn updates voor geluid en mic beschikbaar vanuit de ubuntu commmunity. Onder Ubuntu draait alles lekker snel. Ik vind het een handige laptop om thuis op de bank wat mee te surfen en uitzending gemist terug te kijken. Ik luister veel naar muziek en dat gaat ook prima. Door de goede accu 6-8 uur en het geringe gewicht iets meer dan ÚÚn kilo kan ik hem ook makkelijk meenemen. Erg tevreden met mijn aankoop. :)

Heb jij ook een Asus Eee PC 1018P-BLK107S?