DrayTek Vigor AP 700 Review

nextware 20 september 2010, laatste update op 20 september 2010, 3.860 views

DrayTek Vigor AP 700

Pluspunten

• Simpele installatie muv configuratie in bestaand WLAN
  • Goede prijs
  • Goede prestaties

Minpunten

• Optie om de AP700 in een bestaand draadloos netwerk te hangen zit verstopt in het menu

Beheerbaarheid Score: 4
Situatie:

Een kennis van mij had een draadloos netwerk, gebaseerd op een Linksys 320N draadloze router. Echter had hij op sommige delen in zijn huis geen (goede) verbinding meer met dit netwerk.

Daarom ben ik op zoek gegaan naar een goed Access Point dat eenvoudig te installeren is en zonder problemen zijn werk zou doen.

Keuze:

Omdat ik geen goede ervaringen heb de Linksys Range Expender (WRE54G), ben ik op zoek gegaan naar een ander merk. Hierbij kwam ik de Draytek Vigor AP 700 tegen.

Ik ben op zoek gegaan naar reviews op internet. Volgens deze reviews zou de Vigor AP700 een zeer goede optie zijn om eenvoudig een draadloos netwerk te expanden.

Pakket inhoud:

Afgelopen donderdag het pakket mogen ontvangen. In de doos zaten de volgende onderdelen:

- Draytek Vigor AP 700
- 2 losse antennes
- CD met handleiding en installatie software
- AC Adapter met een aan/uit switch
- Installatie handleiding op A4 formaat in het Engels

Installatie:

De installatie was zeer eenvoudig. Alleen de optie om de AP 700 in een bestaand draadloos netwerk te hangen zit wat verstopt in de verschillende menu's in de webbased omgeving. Hierdoor was ik wat langer aan het zoeken. Maar eenmaal gevonden, was het zeer eenvoudig om de AP 700 in het bestaande draadloze netwerk te hangen.

Na de installatie:

Nadat de installatie was voltooid zijn we gaan zoeken waar we het AP het beste kunnen plaatsen. We hebben deze op een plaats gezet waar de laptop van mijn kennis bijna geen verbinding had. Het AP pakte zonder problemen het draadloze signaal op. Daarna was de bereikbaarheid van het draadloze signaal een zeer groot stuk verbeterd. We konden zelfs tot boven op zolder zonder problemen verbinding maken met het netwerk waarbij de signaal sterkte nog goed tot zeer goed aangaf ( waar voorheen geen verbinding kon worden gemaakt ).

Conclusie:

Goed product wat zijn werk waar het voor bedoeld is zeer goed verzorgd.

Heb jij ook een DrayTek Vigor AP 700?