U.S. Robotics USR848001 Router Review

Commendatore 3 juli 2006, 597 views

U.S. Robotics USR848001 Router

Pluspunten

• Degelijke behuizing.

Minpunten

• Valt meerdere keren per dag weg.
  • Totaal geen firmware-updates tot nu toe.

Beheerbaarheid Score: 4
Ik heb deze router een tijdje geleden gekocht ter vervanging van een USR8003 die plotseling problemen kreeg met msn.

Direct na het uitpakken van de router viel het me op dat de behuizing bijzonder degelijk was (staal o.i.d.). Helaas vertaalt zich dat niet in een stabiel product. Deze router gaat hier namelijk meerdere keren per dag onderuit (ook vaak rond dezelfde tijdstippen). En vaak merk je ook al dat de router vlak voor het onderuitgaan instabiel wordt. Verder herstelt de router zichzelf meestal na een crash. Uit een topic op GoT blijkt dat ik niet de enige ben met dit probleem.

Wat mij ook opviel is dat er nog totaal geen firmware-updates zijn uitgekomen, terwijl de router toch echt niet probleemloos werkt.

UPDATE: Ik heb de oude 8003 er weer in gehangen, die ik met behulp van een tip op GoT weer goed aan de praat heb gekregen. De 8001 ligt nu in een doos op zolder, had genoeg van het gecrash.

Heb jij ook een U.S. Robotics USR848001 Router?