Sonos Roam Wit

€ 173,-
Specificaties Mono met Bluetooth/WiFi (oplaadbare accu) - Bekijk alle specificaties

Sonos Roam Wit Review

alt1579 18 december 2021, laatste update op 18 december 2021, 682 views Product gekocht

Sonos Roam Wit

Sonos verlangt meer van je dan alleen je geld om dit product te laten werken. Niet alleen ben je verplicht om de app te installeren op je telefoon, je bent ook verplicht om een account aan te maken voordat er zelfs maar een piepje uit de speaker komt.

Pluspunten

• Ziet er mooi uit

Minpunten

• Registratie verplicht
  • App verplicht
  • Werkt niet zonder app en registratie

Ik kan je niets vertellen over de geluidskwaliteit want ik heb het ding dus niet horen spelen. Bij de Sonos community hoef je ook niet terecht, dat zijn enorme fanbois die geen kwaad woord over "hun" sonos kunnen verdragen.

Zowel op de productpagina van sonos als op de doos is niet aangegeven dat de app en account registratie verplicht zijn. Dit vind ik zeer kwalijk. Als ik van tevoren had geweten dat deze verplichtingen aan dit product gekoppeld waren, had ik het niet eens gekocht. Ik hoop dan ook van harte dat de webwinkel het ding weer retour neemt en mij een alternatief kan bieden zonder deze verplichtingen.

Bij elke andere audio fabrikant waar ik mee te maken heb gehad, worden ook apps en accounts aangeboden maar dit is altijd opt-in. Nooit verplicht.

Dit was mijn allereerste ervaring met sonos en de sonos community. Meteen dus ook mijn laatste.

Heb jij ook een Sonos Roam Wit?

Vraag & Aanbod

Misschien als je je eerst wat beter had voorbereid, zeg, ingelezen, had je dit kunnen voorkomen.
Onzin. Het zou mooier zijn als fabrikanten kappen met het verplichten van accounts voor veel apparatuur.

Het is gewoon een WiFi speaker. Waarom moet je daar in godsnaam op inloggen?

Ik geef de reviewer groot gelijk.
Zoals ik in mijn tekst aangeef, "Zowel op de productpagina van sonos als op de doos is niet aangegeven dat de app en account registratie verplicht zijn." Hoeveel meer moet ik me inlezen op een relatief eenvoudig product als een bluetooth speaker? Die verplichting hoort duidelijk vermeld te zijn.
Er is geen enkel abonnement nodig om bv muziek te beluisteren via de Sonos speakers. Een Sonos speaker is niets meer dan een externe luidspreker in je WiFi netwerk. Als je muziek kan produceren via bv een app (op je smartphone) of muziek bibliotheek op je (laptop)computer (mits natuurlijkaangesloten op hetzelfde WiFi netwerk), dan kan je deze muziek ook beluisteren via de Sonos speaker. Je hoeft hiervoor alleen de Sonos speaker te kiezen als het uitvoer medium . Prima geluid btw..