Logitech MX Keys (zonder polssteun, Qwerty US)

Logitech MX Keys (zonder polssteun, Qwerty US) Review

Mr_0izO 17 december 2021, 274 views Product gekocht

Logitech MX Keys (zonder polssteun, Qwerty US)

Mooi toetsenbord, is aardig prijzig maar zeker het geld waard. Typt fijn, kan verbonden worden via bluetooth en het heeft veel extra opties. Een minpunt, kan niet via de USB-kabel aangesloten worden (alleen opladen).

Pluspunten

• Mooi design
  • Typt fijn
  • Bluetooth
  • Veel opties

Minpunten

• Werkt niet via USB-kabel

Ik gebruik mijn laptop op een standaard dus heb ik een toetsenbord nodig om er comfortabel op te kunnen werken. Tevens vind ik een laptop toetsenbord niet erg fijn typen. Aangezien ik veel en lang achter mijn laptop werk vind ik het belangrijk om een goed toetsenbord en muis te gebruiken. Mijn vorige toetsenbord was stuk gegaan en toen ben ik opzoek gegaan naar een fijne vervanger. Ik had al langer de MX Master muis in gebruik en dat beviel me erg goed. Na wat research heb ik me toen ook de MX Keys gekocht.

Waar ben ik blij mee:
Verbinden via bluetooth. Geen gedoe meer met receivers. Mijn laptop past niet in de sleeve als er een receiver in zit, dus dat was irritant. Daarnaast is het ook erg fijn dat je heel makkelijk kunt switchen tussen devices. Ik heb hem ook gekoppeld aan mijn media-pc en het is erg fijn dat ik zonder iets hoef te koppelen zomaar kan wisselen tussen de devices.

Hij typt verder erg prettig! Zeker als je het vergelijkt met typen op een laptop. De extra opties die er op zitten zijn ook fijn. Het zijn de kleine dingen zoals de helderheid-toetsen boven F1 & F2 wat ik voornamelijk gebruik (wat op veel standaard toetsenborden niet zit). Qua design past die perfect bij de MX Master 3 en mijn XPS15.

Waar ben ik minder blij mee:
Het zelfde als bij de MX Master 3. Ik wilde ze koppelen aan een oude PC en had geen receiver bij de hand., maar wel de USB-kabel. Helaas functioneerde het niet via de kabel.

Heb jij ook een Logitech MX Keys (zonder polssteun, Qwerty US)?

Ik was in eerste instantie aan het twijfelen of ik de Mx Master 3 en Mx Keys wou aanschaffen ivm ontbreken functionaliteit als het aan de USB kabel ligt. Ik kan echter zeggen dat dat review punt onjuist is of je bezit een toestel waarbij de kabel kapot is.

Ik heb thuis helaas maar 1 bluetooth dongle, en ik moet af en toe wel switchen en thuisserver. Ik heb dus van zowel de muis als het toetsenbord de USB dongle in een beschikbare poort gestopt, en ik ben met mijn PC verbonden via bluetooth.

Sluit ik echter de oplaadkabels aan op mijn PC en het toetsenbord en muis, dan werken deze prima, terwijl ze aan het opladen zijn.