Samsung Xpress C460W

Niet beschikbaar
Specificaties Laser all-in-one (Kleur) met WiFi en Ethernet - Bekijk alle specificaties

Samsung Xpress C460W Review

Malloot 14 december 2021, laatste update op 7 januari 2022, 181 views Product gekocht

Samsung Xpress C460W

Review oorspronkelijk bedoeld als long-term laserprinter ervaring, maar mocht niet in het forum. Zie uitgebreide review. Een eindoordeel is zeer moeilijk te geven, ik heb er toch maar slecht van gemaakt.

Pluspunten

• 7 jaar en nooit cardrides vervangen

Minpunten

• Printkwaliteit verslechterd over de jaren
  • Ook bij weinig gebruik gaat het stuk

Inktverbruik Score: 5
Drivers en stabiliteit Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 2
Afdruksnelheid Score: 4
Scankwaliteit Score: 2
Scansnelheid Score: 3
Graag wilde ik mijn ervaring delen met het gebruik van een laserprinter 'voor als je weinig print'.
Ik heb in november 2014 de Samsung Pixma C460W laserprinter/scanner gekocht voor 255,-.
De reden was dat met inkjet de cartridges telkens leeg raakten terwijl er bijna niet geprint werd. Als een viltstift zonder dop. (Canon Pixma 2009 model was dat gok ik)

Een laserprinter kan niet uitdrogen omdat het met poeder werkt. Een ander voordeel is dat de inkt niet uitloopt als het nat wordt. Bij inkjet zie je in mijn ervaring elke druppel water de inkt volledig uitwassen als waterverf. Niet handig bij postpakjes bijvoorbeeld.

Een nadeel zijn de beperkte printmodelijkheden. Met de inkjet kon ik enveloppen en zelfs CD's bedrukken. Bij laser kun je over het algemeen alleen op normaal papier printen.

Ter zake.

De afgelopen 7 jaar heb ik zo weinig geprint dat tot op de dag van vandaag geen nieuwe cartridges nodig zijn geweest. Zwart is nog op 28% en de kleuren zitten daar iets boven.

De printkwaliteit na een maand of meer inactiviteit laat zeer te wensen over. De eerste twee, drie prints zijn grijzig of zelfs onbruikbaar. Ook is er een 'geest' van de vorige pagina zichtbaar.

Dit jaar had de printer steeds minder zin om überhaupt te printen. Telkens weer paper jam meldingen. Uiteindelijk was het apparaat letterlijk half in elkaar slaan de enige manier om hem nog aan het printen te krijgen. Geweld is soms dus toch niet zinloos, zo blijkt.. O-)

Maar nu houdt hij er dan toch echt mee op. Het klinkt alsof alles het gewoon doet, maar hij pakt het papier niet meer. Dit was de laatste twee keer nog te voorkomen met een aantal ferme klappen. Als ik met een zaklantaarn de gleuf inkijk, lijkt er ook niets te bewegen boven het papier dus geen wonder dan.

De conclusie is moeilijk. Wat is beter voor weinig printen? Een supergoedkope inktjet, een inkjet met een tank, of een laserprinter? Ik ben er vrijwel van overtuigt dat inkjet printers met een grote tank na veel stilstaan uitgedroogde of verstopte printkoppen zullen krijgen.

Ik denk dat er voor weinig printen geen product bestaat. Kortom er bestaat geen duurzame printer. Op een dag houden ze er gewoon mee op.

Heb jij ook een Samsung Xpress C460W?