Sitecom Micro Adapter Bluetooth 2.1 USB CN-523 Review

tsha 19 september 2010, 2.628 views

Sitecom Micro Adapter Bluetooth 2.1 USB CN-523

Pluspunten

• goedkoop, bereik tot 10m, plug-and-play no drivers needed.

Minpunten

• bereik geen 100m zoals geadverteerd, drivers van cd zijn heel slecht

Driverkwaliteit Score: 2
Bij de Paradigit de sitecomCN-523 bluetooth dongle gekocht omdat ik een bluetooth headset wilde aansluiten op mijn pc. De medewerker van de Paradigit vertelde me dat ik perse de drivers moest installeren wil ik deze dongle gebruiken icm mijn headset (sony PS3 bluetooth headset).

Na ongeveer 2 uur gepruts met de drivers (en zonder resultaat) heb ik maar besloten om alle drivers te verwijderen en de dongle te testen met de drivers die meegeleverd zijn met win7. De dongle werkt zonder de drivers die op cd meekwamen prima. Dus vandaar dat ik aangegeven heb dat de driverkwaliteit slecht is. Onder Ubuntu deed de dongle + headset het ook perfect zonder drivers te installeren!

Voorts ben ik een beetje teleurgesteld over het draadloos bereik. Ik heb de cn-523 gekocht ipv de goedkopere 516 omdat de 523 wordt geadverteerd met een bereik van 100m. Helaas valt het bereik weg na ongeveer 10m. Ik kan dus op 1 verdieping in mijn huis rondlopen, maar als de pc binnen aanstaat en je wilt in de tuin verder skypen dan valt de verbinding weg. Als je naar een verdieping hoger loopt valt het bereik ook weg. Ik denk dat de 100m die geadverteerd zijn waarschijnlijk gelden in een omgeving zonder muren.

Desondanks nog wel te tevreden met de dongle. Hij kostte tenslote erg weinig en als je niet te veel rond wilt lopen dan doet hij het goed.

Heb jij ook een Sitecom Micro Adapter Bluetooth 2.1 USB CN-523?

Die 100M wordt nooit behaald maar een meter of 50 a 60 max toch wel vaak. Maar dan moeten beide apparaten wel deze afstand aankunnen anders gaat het op de oudere specs werken en dat is ongeveer 10M.
nee ik heb niet gekeken of de bluetooth headset 100m aankon. Ik dacht dat het alleen afhing van de sitecom usb stick. Wellicht een beetje dom.

kan wel eens kijken of de stick verbinding kan behouden met mijn mobiele telefoon over een grotere afstand dan 10m. Indien dit het geval is ga ik mijn beoordeling voor het product wel aanpassen.
Ondersteunt die playstation headset wel 100m bluetooth, heb je dat al gecontroleerd?