Arlo Pro 4 Review

lowlow 13 december 2021, laatste update op 13 december 2021, 1.139 views Product gekocht

Arlo Pro 4

Degelijke camera met ruime featureset. Volwassen app (getest op Android) kent groot gebruiksgemak en werkt stabiel en consistent

Pluspunten

• Installatiegemak
  • App
  • Zonnepaneel (mogelijk)
  • Standalone toestel

Minpunten

• Beeld bij minste regen

Kwaliteit Score: 4
In de week voor Black Friday kan ik al een vroege deal scoren. Het zonnepaneel werd gratis geleverd bij de Arlo Pro 4.
In onze nieuwe woning zijn wel enige voorzieningen voor ethernet bekabeling maar die zit dan een metertje verder dan waar je de camera uiteindelijk wilt. Het kan maar zo makkelijk zijn om een volledig standalone systeem te hebben die op wifi werkt (en met een volledige Unifi integratie kan ik steeds 'rekenen' op mijn Wi-Fi)

De Arlo Pro 4 is de eerste generatie die geen noodzaak heeft aan een hub. Zoals je al kunt raden, een extra device die als controller fungeert.
Zeker als je maar één camera wilt ophangen (vb voortuin of voordeur) is dit een bijzonder handig systeem.

Installatie
De installatie (softwarematig) verliep vlekkeloos. Je scant een QR code, installeert de app en het gaat als vanzelf. Reken op ongeveer 5 minuten.

Vervolgens kun je naar buiten gaan en met een boring de camera stevig ophangen.
Het ophangsysteem, of misschien beter kliksysteem, is magnetisch.
Je kan heel wat posities uit omwille van het bolle design maar recht naar beneden of helemaal naar rechts of links is net niet mogelijk.
Ik twijfelde om het op te nemen in de 'nadelen' maar ik ben vrij overtuigd dat er weinig situaties zijn waar je dit nodig hebt laat staan niet kan oplossen met een klein houten blokje.
Zoals steeds ben je beter om eens goed nadenken voor je begint te boren en met de hand de camera even te richten en te testen.

Het heeft ondertussen al eens flink gewaaid (100km/u) en de camera heeft geen krimp bewogen.

Zonnepaneel
Ik vond voornamelijk het zonnepaneel zeer interessant.
Na een paar weken was de batterij opgeladen, dit komt gegarandeerd omdat er bijzonder weinig zon was in deze november maand.
Ondertussen houdt hij ook al enkele weken een percentage vast van 100%.
Het lijkt dus dat ik hier nooit echt mee in de problemen kan komen want we zijn nu putje winter en de batterij blijft nog opladen.

In mijn foto's kun je zien dat het laad-logo rood staat. Dit is omdat het zonnepaneel momenteel geen stroom levert. Er is alweer geen bal zon vandaag :-)

Abonnement
Je kan zonder abonnement enkel live kijken dus, Alle gekheid op een stokje, dit lijkt zinloos met andere woorden een abonnement nemen is dusdanig verplicht.
Ik heb er zelf geen enkel probleem mee om €3 per maand te betalen voor een goed werkende app die enkele GB aan data per maand opslaat op hun cloud systeem.
Er zit ook goed werkende artificiële intelligentie achter die identificeert Wat een belangrijke melding is en wat niet, Wat een dier is, wat een auto, een persoon is, enz.

Het belangrijkste nadeel zal voor mij zijn dat de camera zo goed als 'useless' is bij regenweer.
Dit is wellicht bij vele camera's zo maar hier zal ook het design een rol spelen.
Ik heb nog een bullet camera gehad vroeger met een kapje en daar was dat zelden een probleem.
Verder geweldige Little Security Camera met een kwalitatief en goed werkend zonnepaneel.

Heb jij ook een Arlo Pro 4?

Wel ondersteuning voor HomeKit maar geen secure video?
Als niet-Apple-gebruiker kan ik je vraag niet beantwoorden.
Ondersteuning voor Homekit is zeker wel aanwezig: https://www.arlo.com/nl_n...o-camera-to-Apple-HomeKit