Iiyama ProLite X2474HS-B2 Zwart

€ 180,29
Specificaties 23,6" • 1920x1080 (Full HD) • 75Hz • VA • 4ms - Bekijk alle specificaties

Iiyama ProLite X2474HS-B2 Zwart Review

BertjusNewbie 12 december 2021, laatste update op 18 december 2021, 158 views Product gekocht

Iiyama ProLite X2474HS-B2 Zwart

Lijkt best behoorlijke monitor, maar ik heb lang geworsteld met 1 ding: de witbalans.

Pluspunten

• Scherp.
  • Rustig.
  • Smalle rand.

Minpunten

• Wit moeilijk goed te krijgen.
  • Knopjes onhandig.
  • Luidspreker.

Nu week in huis.

Dat laatste laatste komt erop neer dat ik vaak een crème-kleur heb i.p.v. echt WIT. Ik heb allerlei instellingen moeten proberen, ik ben nog maar net op iets aanvaardbaars uitgekomen. Bij verhoging van het contrast boven 50 komt het weer naar voren. Ook de kijkhoek heeft invloed. Het is storend doordat ik er een monitor van een ander merk naast heb staan waarvoor het kontrasteert. Verder is het palet op een testpagina best in balans.

Stond op het punt ‘m terug naar de winkel te brengen, met de doos al op tafel, Toch nog een laatste poging. Met al die correctiemogelijkheden moet er toch basaal wit uit te krijgen, zonder de rest te verpesten. Nu toch maar weer gehouden. Instelling momenteel: Gamma 2, Cool, Saturation Yellow 40 & Green 40, Congrast 50, Brightness 50.

De instelling is met knopjes aan de achterkant. Dat is wennen. Men moet 4 vingers op de knoppen houden met de duim voorop, anders is het niet te doen. Ook uitvinden hoe de knopjes te gebruiken kostte tijd. De knopjes zelf zijn mechanisch gezien simplistisch.
Uiteindelijk is er een heleboel instelbaar. Maar tip nummer 1: zet eerst de 'time out' van het menu maximaal.

Het beeld is verder scherp en rustig.

Let op de aansluitmogelijkheden. Ik mistte DVI, maar kon wel RDMI gebruiken. Dat hangt van je PC af. Wel netjes een RDMI-kabel en en netsnoer meegeleverd.

Het onverwachte luidsprekertje is niet erg indrukwekkend, maar is voor mij handig voor basisgeluiden. Voor muziek sluit ik wat anders aan.

Het lampje van de stroomvoorziening zit onhandig onder de rand.

Simpele vierkante voet. Rond zou eleganter zijn. Niet in hoogte verstelbaar, moest er zelf wat onder plaatsen.
Wel kantelbaar gelukkig.

Vrij smalle rand. Houd van de zwarte kleur.

Over levensduur kan ik uiteraard niet oordelen.

Prijzen lijken omhoog gegaan. In een nabijgelegen winkel 180 euro. Niet echt goedkoop zonder verstelbare voet.

Heb jij ook een Iiyama ProLite X2474HS-B2 Zwart?

Wat is RDMI? Typo (2x)?