WiZ Bewegingssensor

€ 14,90
Specificaties Bewegingssensor (Wi-Fi) - Bekijk alle specificaties

WiZ Bewegingssensor Review

diepvriespizzaTestpanel 7 december 2021, laatste update op 7 december 2021, 93 views Testpanel

WiZ Bewegingssensor

Sensor lijkt verbeterd t.o.v. eerdere versie, daarover las ik dat er constant een blauw lampje aan was. Nu enkel even 2 maal een blauwe knipper als er beweging gedetecteerd word. Geen batterijen meegeleverd en zelfs op de snelle respons stand duurt het 2 a 3 seconden voordat je lamp aangaat.

Pluspunten

• 3 meter bereik
  • Keuze snelle respons of batterij sparen

Minpunten

• Geen batterijen meegeleverd
  • Langzame respons
  • Instellingen via App niet optimaal

Kwaliteit Score: 3
De motion sensor hangt bij mij in de gang, zodat ik niet handmatig het licht aan hoef te doen. Over het algemeen ben ik echter niet heel lang in mijn gang en hier zit voor mij dan ook meteen een van de grootste nadelen. Via de Wiz app is onder andere in te stellen, hoe lang nadat er voor het laatst beweging gedetecteerd is, de lamp weer uit gaat. Helaas is hierbij de kortste duur 5 minuten, wat in mijn optiek echt een stuk korter zou mogen zijn.

De bouwkwaliteit van de sensor is prima, maar niet om over naar huis te schrijven. Hiertegenover staat dat de prijs van de sensor op het moment van schrijven minder dan de helft is van de Hue sensor (14,- / 33,-). Er worden geen batterijen meegeleverd, volgens de productomschrijving heeft de Hue sensor dit wel.

De sensor zit op een kunststof plaatje, dat enige bewegingsvrijheid geeft om de sensor te richten. De aangegeven 3 meter bereik zijn meer dan voldoende voor bij mij in de gang.

De sensor heeft 2 standen, batterij sparen en snelle respons. Het knopje om te wisselen zit in de behuizing, die je open moet schroeven om te kunnen wisselen van stand.

Zelfs op de snelle respons stand duurt het 2 tot 3 seconden voordat het licht aangaat, dit had van mij sneller gemogen.

Aangaande de smartlamp die je met de sensor bedient zijn er opzicht aardig wat keuzes. Zo kan je bijvoorbeeld ook kiezen om de sensor de lamp van kleur te laten veranderen in plaats van de standaard aan en uit. Qua instellen van de sensor zal ik er wel nog iets meer mee moeten spelen, want het is me al gebeurd dat de lamp nog aanstond toen ik thuiskwam. Het kan zijn dat ik dit zelf veroorzaakt heb door de lichtschakelaar voor het weg gaan aan en uit te doen, waarmee ik wellicht de instellingen in de war geschopt heb. Zodra ik dit meer getest heb zal ik nog een update plaatsen.

Heb jij ook een WiZ Bewegingssensor?