1 review

Specificaties Rook-sensor - Bekijk alle specificaties

Abus GRWM30600 Review

Mantaray 6 december 2021, 141 views Product gekocht

Abus GRWM30600

1e unit na 1,5 jaar bleef maar afgaan (Spontane zelfontbranding- Sarcasm 100%) 2e unit na 2,5 jaar geeft korte piepjes (low battery). Quote web site (batterij 10 jaar levensduur) en ja ik snap dat misschien al na 7 jaar het voorbij is, maar 2,5 jaar?

Pluspunten

• Klein ontwerp
  • 10 jaar levensduur (ahum)
  • Goed uit testen gekomen

Minpunten

• Betrouwbaarheid
  • GEEN 10 jaar levensduur batterij

Kwaliteit Score: 1
9 units gekocht en gemonteerd. April-Mei 2019

1e unit na 1,5 jaar bleef maar afgaan (Spontane zelfontbranding- Sarcasm 100%)
Allesveilig heeft het doorgespeeld naar Abus deze heeft hem pas vervangen NA ontvangst van de kapotte unit.

2e unit na 2,5 jaar geeft korte piepjes (low battery).
Leverancier wilt niets meer doen want "fabrieksgarantie ABUS is 2 jaar" (productie datum is Mei 2018)

Alle rookmelder locaties zijn binnen een woning, geen direct zonlicht, we roken niet en we hebben geen tapijt in huis, dus dit is de ideale leefomgeving voor rookmelders. En Nee, ik druk niet elke dag/week/maand de test knop in.

Betrouwbaarheid is het belangrijkste van dit product.
Sta nu op het punt om 240 euro aan rookmelders weg te pleuren...
Met deze voorkennis zou ik ze NOOIT kopen.

ABUS een echt veiligheids merk?
Ik wacht nu de reactie van Abus af, maar de vorige keer kreeg ik geen antwoord op mijn brief met vragen/opmerkingen die ik bij de terugzending had gestopt.

Dus wat denken jullie...

Heb jij ook een Abus GRWM30600?

Zou je niet verwachten van zo'n merk.
Al reactie van Abus?
Nee Abus heeft weer niet geantwoord.

En allesveilig.nl heeft mij in email en op de Kiyoh site afgebekt, dat ik een spiegel moest kopen en wat nuttigs met mijn leven moest doen.
(Hebben ze later weggehaald, maar ik heb de exacte text op trustpilot achtergelaten)

Nooit meer allesveilig(fortimaxj en nooit meer Abus!
Klinkt als erg onprofessioneel…