i-tec USB-C Dual Display Docking Station with Power Delivery 100 W

€ 94,79

i-tec USB-C Dual Display Docking Station with Power Delivery 100 W Review

PeterLemmen 2 december 2021, laatste update op 16 december 2021, 635 views Product gekocht

i-tec USB-C Dual Display Docking Station with Power Delivery 100 W

Pas op! Er zit geen stroom adapter bij deze 'Docking Station'! In tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden betreft dit product alleen een USB-C hub, met twee DisplayPort aansluitingen en een gigabit ethernet poort. As-is is hij niet geschikt voor Power Delivery!

Pluspunten

• De display poorten werken.

Minpunten

• Geen daisy chain met een USB-C Monitor mogelijk
  • Geen adapter meegeleverd
  • Wel reclame voor de adapters die ze je graag willen verkopen via hun site
  • Onstabiel

Nu ongeveer een week in gebruik. Op zich is hij stabiel als je er niet aan zit, maar zodra je er een extra apparaat inplugged, zoals een muis, heb je ongeveer 75% kans dat de hele hub uitschakelt en weer aangezet moet worden (twee seconden een knop ingedrukt houden). Gebruik hem dus niet om externe opslag aan te sluiten als je je data waardeert, en ga niet aan je kabels zitten tijdens gaming.

Heb jij ook een i-tec USB-C Dual Display Docking Station with Power Delivery 100 W?

Ik heb mijn Xiaomi 65 watt telefoon adapter aangesloten en dat werkt perfect. Je betaalt dus €30 (65W) of €40 (100W) extra voor enkel de adapter.

Misschien heb jij een maandag product want mijn hub is stabiel en ik kan USB sticks switchen naar hartelust, Ook als ik de hub zonder adapter gebruik.
Het zou zeker kunnen dat de onstabiliteit issues toevallig in mijn exemplaar zaten, al was het wel redelijk consistent en gebeurde het bij meerdere poorten. Wellicht ook dat het minder een issue is als je een externe voeding gebruikt, i.p.v. poort power van de laptop. Mijn laptop adapter kon niet in de dock, dus heb ik dat nooit getest, en ik heb hem na een paar weken teruggestuurd.
Heb je de drivers wel geinstalleerd?