Acer Aspire 5612WLMi Review

cramer143Newbie 23 juni 2006, 232 views

Acer Aspire 5612WLMi

Pluspunten

• Snelheid, Compatibiliteit Linux

Minpunten

• Voorgeinstalleerde software

De laptop bevalt zo-zo. Ik heb opvallend vaak vastlopende programma's en zelfs een aantal blauwe schermen. Ook mislukten de eerste twee partitiewijzigingen. De voorgeinstalleerde software zorgde voor een commit charge van over de 300 MB op WinXP, die op mijn normale machine rond de 130 ligt. De software van Acer is overbodig, en ik vind het jammer dat ik geen WinXP CD er zelf bij heb gekregen, zodat ik alles een beetje kon uitkleden. Maar ik vond nog een stoffig, gebrand CD-tje...

Aan de andere kant is het wel een verlichting van mijn Duron 800... Als het draait, draait het soepeltjes. Met WinXP kan ik processen aan bepaalde processoren toewijzen; ik moet regelmatig forse berekeningen en Office-achtige applicaties tegelijk draaien, en dan bewijst de Core Duo wel degelijk zijn kracht.

Zaken als connectiviteit, batterij en warmtevoorziening zijn gewoon goed geregeld. Gezien de prijs die ik er voor heb betaald, lijkt het me beduidend meer waard dan andere laptops in deze prijscategorie (plm. 750 E). Toch is wel duidelijk dat het een El Cheapo merk is.

Heb jij ook een Acer Aspire 5612WLMi?