Epson EcoTank ET-2720

€ 318,90
Specificaties Inkjet all-in-one (Kleur) met WiFi - Bekijk alle specificaties

Epson EcoTank ET-2720 Review

hugomeeuwes 23 november 2021, 445 views Product gekocht

Epson EcoTank ET-2720

Deze all-in-one werkt makkelijk met Linux (getest op Ubuntu) via wifi. Daarnaast is de inkt erg goedkoop.

Pluspunten

• Linux ondersteuning
  • Goedkope inkt

Minpunten

• Hij kan niet zelf een netwerk scan starten

Het blijft nog altijd lastig een printer te vinden met goede Linux ondersteuning, laat staan dat ook de scan functie goed werkt bij een all-in-one over de wifi. Dat is bij deze printer gelukkig wel het geval, al was het vooraf toch een gokje. Epson biedt drivers, maar de ondersteuning is niet officieel. Deze vroege review (ik heb hem net een uur) is vooral bedoeld om mijn ervaring met het koppelen te delen. De kwaliteit van printen en scannen laat ik nu even in het midden. Dat is niet mijn doel.

Na de initiële installatie op het apparaat zelf en het koppelen met de wifi (wat eenvoudig ging), had Ubuntu de printer al op het netwerk gezien. Een test print was dus snel gemaakt.

Helaas had ik niet eerst een testje vóór de handmatige driver installatie gedaan, dus ik weet niet of de scanner (via wifi) out-of-the-box werkt. De installatie leverde in ieder geval een makkelijke scan app op. Wel moet je eenmalig het ip adres van de scanner opgeven. De Gnome Document Scanner én XSane vinden en gebruiken de scanner ook zonder moeite op het netwerk.

Een netwerkscan kan overigens niet vanaf het apparaat zelf gestart worden. Ook voor scannen naar e-mail moet er een pc via usb aangesloten zijn (niet getest).

De scan driver (zelfs arm en open source) is hier te downloaden: http://support.epson.net/linux/en/epsonscan2.php
Mocht je print drivers willen: https://download.ebz.epson.net/dsc/search/01/search/

Heb jij ook een Epson EcoTank ET-2720?