1 review

Logitech MX Anywhere 3 for Business Zwart

€ 94,54
Specificaties Bluetooth muis en 4.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech MX Anywhere 3 for Business Zwart Review

Martin M 17 november 2021, 600 views Product gekocht

Logitech MX Anywhere 3 for Business Zwart

Fijne degelijke muis met luxe uitstraling

Pluspunten

• BlueTooth
  • Oplaadbaar
  • Niet te groot
  • Software biedt extra mogelijkheden

Minpunten

• Prijs?

Voor zover ik heb kunnen nagaan betekent de toevoeging "for Business" niets. Er is slechts één uitvoering, op de Logiteck website bestaat alleen de "MX Anywhere 3" en je zal nergens een verschil in specificaties vinden. Het grappige is dat sommige websites zowel de "Logitech MX Anywhere 3" als de "Logitech MX Anywhere 3 for Business" aanbieden met als enige onderscheid een fors prijsverschil.

Mooie muis, plug-and play met BlueTooth, optioneel extra mogelijkheden met software-profielen die het mogelijk maken per applicatie de knoppen toe te wijzen. Degelijke knoppen en wiel (beter dan de MX Anywhere 2 die ik ook al heel prettig vond/vind). Het wiel heeft géén links/rechts scroll-schakelaars, in tegenstelling tot de MX Anywhere 2 die ze wel heeft maar daarmee voelt het wiel van de twee ook wat gammeler aan.

Horizontaal scrollen gaat echter met de 3 extra mooi op een andere manier, door een Back of Forward button ingedrukt te houden en aan je wiel te draaien. Dat was me niet direct duidelijk, de Logitech software (die je dus niet echt nodig hebt) wees me hierop. Software zit overigens niet in de doos maar wie geeft daar nog om?

Opladen gaat met USB-C. De MX Anywhere 2 deed het nog met Micro USB.

De 3 is een fractie zwaarder dan de 2 (105 g tegen 95 g). Vreemd genoeg is dat nog echt voelbaar ook.

In de reclame-uitingen wordt hoog opgegeven van de tracking-kwaliteiten. Hij zou ook werken op glas. Vergeet dat maar. Hij trackt prima op elke normale ondergrond die ik geprobeerd heb maar op het scherm van mijn tablet is ie direct het spoor bijster. Natuurlijk geen probleem, niemand doet dat maar je moet me niet uitdagen.

Ik ben zeer tevreden. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat. Ik heb 70 Euro betaald en vind het net niet te veel.

Heb jij ook een Logitech MX Anywhere 3 for Business Zwart?

Ik ben door het ontbreken van de scroll optie toch voor de anywhere 2 gegaan en niet voor de 3. Ik had nooit gedacht dat ik daar gehecht aan zou zijn maar sinds ik de MX 3 master gebruik is het toch wel handig.

Ik sluit me verder aan bij je review, muizen zijn niet goedkoop maar wel degelijk en fijn in gebruik.

[Reactie gewijzigd door roger1234 op 17 november 2021 17:01]