Google Pixel 6 128GB Zwart

€ 519,-
Specificaties 6,4" • 2400x1080 • 128GB - Bekijk alle specificaties

Google Pixel 6 128GB Zwart Review

Koriel 6 november 2021, laatste update op 24 april 2022, 2.218 views Product gekocht

Google Pixel 6 128GB Zwart

Van een Pixel5 naar de 6. Een "mixed bag" zullen we maar zeggen. Sneller, Mooier scherm, beter geluid. Maar erger mij dood aan de vingerafdruk scanner en de batterijduur. Voor mij een €30 upgrade (Pixel5 verkocht, en de Bose 700 ook verkocht) Maar of ik het waard vind?

Pluspunten

• Scherm
  • Geluid
  • Snel
  • Camera

Minpunten

• Vingerafdrukscanner
  • Batterij

Ik was super tevreden over mijn Pixel 5. Ik gebruikte die icm een Spigen Toughcase. Dat betekende dat zodra ik de telefoon pakte mijn wijsvinger automatisch precies goed op de vingerafdrukscanner kwam achterop. Dit werkte super. Het formaat van de Pixel 5 was ook eigenlijk precies goed.

Waarom dan toch voor de 6 gekozen? Omdat ik (nog) betere foto's wilde maken. Af en toe kom ik in situaties waarbij ik echt een hele goede camera zou willen hebben. De voorbeelden hieronder zijn door mijn Pixel 5 in de nacht gemaakt. Dit moet beter kunnen, en dat was eigenlijk mijn voornaamste reden om voor de 6 te gaan.

Een is van de Landsat lancering op 27 september, en 2 weken later de Aurora borealis.. Beide ergens boven scandinavie gemaakt.

De camera is echt super. Eigenlijk de enige reden dat ik de P6 nog niet heb verkocht.

Anyways, dat is de reden dat ik via de Google store in Duitsland de Pixel 6 heb besteld. Met de verkoop van mijn P5, en de bonus Bose 700 headphones twv €270 zou het voor mij een €0 euro upgrade zijn.

Dit is een €30 upgrade geworden. Het leveren van de Bose duurde super lang en ik heb er dus iets minder voor gekregen.. markt was al redelijk verzadigd

De P6 is GROOT, groter dan ik had verwacht, veel groter dan ik ooit heb gehad. Dat went echter snel. Maar ik irriteer mij mateloos aan het unlocken van de telefoon. Het is niet handig en de vinderafdrukscanner vind ik super traag. Dus qua ergonomie is het een hele stap terug. Ik gebruik nu smart (un)lock icm met een Amazfit GTS om hem wat vaker iets makkelijker te kunnen unlocken.

Smart unlock staat al weer tijden uit. Ik had te vaak onhandige broekzakgesprekken en dergelijke. De vingerafdrukscanner is wel iets beter geworden, maar ik prefereer nog steeds die van de Pixel 5

Mijn 2e irritatie punt is de belabberde batterijduur. Ook op de P5 was ik hier erg tevreden over, zelfs in die mate dat ik de gewoonte om hem elke nacht aan de lader te leggen heb laten varen. Op de P6 ben ik daar toch meteen maar mee begonnen. Dit vind ik eigenlijk niet meer kunnen in deze tijd.

Ik zal het er maar mee doen het komende jaar... Heb toch een klein beetje spijt van deze "upgrade"

Ik gebruik mijn P6 nu ruim een jaar, en ik ben er wel aan gewend geraakt. Qua gebruiksgemak blijf ik de P5 veel beter vinden. Ondanks mijn voorkeur voor echte Google producten denk ik dat als ik voor mijn volgende telefoon ga ik mijn blikveld wel zal vergroten. Denk hierbij aan Samsung oid.

Heb jij ook een Google Pixel 6 128GB Zwart?

Vraag & Aanbod

Meer advertenties

Een paar dingen ik heb van zaterdag tot nu Zondag ongeveer 40 procent batterij over.
De vingerafdrukscanner is niet snel en werkt soms niet goed.
En het Light van de scanner zit net boven waar je je vinger zou moeten plaatsen bij mij en boven in het scherm is er bij een zwarte achtergrond een rij pixels grijs maar niet bij andere achtergronden.
Ik vindt zelf de nieuwe switches niet fijn moet 2 keer drukken om wifi aan te zetten invb 1 keer wat bij android 11 zo was en de swich blijft ook altijd aanstaan ook al staat het internet uit.
Het opladen is ook niet zo snel ongeveer 2 uur.
Verder is hij snel genoeg en vindt ik hem wel fijn
Hopelijk worden er nog dingen geüpdatet en finegetuned en komen er oo, meer futeres bij in de toekomst.
Bedankt voor de fijne review.

Kan je even laten weten waar je hem in Duitsland hebt besteld?
In de benelux enkel via Fnac.
Ik heb hem via de Google store besteld voor €649. Ik heb een Duits adres gebruikt zodat ik ook van de pre-order deal gebruik kon maken. De Bose 700 headphones... Dat was alleen bij de pre- order geloof ik.
Ik heb ook via Google Duitsland de Pixel besteld. Heb jij de headphones al binnen? Bij mij zijn ze er nog steeds niet, heb contact opgenomen met ze en ze hebben blijkbaar problemen met de vervoerder... Die 60 dagen wat ze beloven is niet helemaal gelukt.
Nu je het zegt... ik heb ook nog niets gehoord..
Hopelijk komen ze snel met een oplossing. Duurt erg lang allemaal.