Toshiba Satellite A100-534 Review

Benadski 20 juni 2006, laatste update op 20 juni 2006, 619 views

Toshiba Satellite A100-534

Pluspunten

• Goede WiFi ontvangst
  • Stabiel
  • Wordt niet zo warm
  • Mooi beeldscherm

Minpunten

• Geluid hapert als de WiFi kaart erin zit, ZEER HINDERLIJK
  • Windows Update moet uit, er is een update bij die de laptop onbruikbaar traag maakt (gerelateerd aan SDS 2.0). Gelukkig is dit weer te herstellen met systeemherstel.

De laptop presteert goed als kantoormachine, ik gebruik 'm dagelijks, vooral voor programmeerwerk en voor internet. Daarnaast gebruik ik 'm voor administratiedoeleinden en voor het ontwerpen van hardware, thuis en op mijn werk. Nu ik aan het toetsenbord gewend ben typt het buitengewoon goed. De aanslag is prettig en de toetsen zijn voor mijn dikke vingers nog aardig bruikbaar.

Deze laptop presteert tot op heden minder goed op multimediagebied, dit komt vooral door de WiFi netwerkkaart (als deze er uit is treedt het probleem niet op). Deze zorgt er namelijk voor dat het systeem om de 10 a 15 seconden een paar ms "hangt". Dit is hoorbaar in het geluid als zeer storende kliks en loopjes. Bij het beeld valt het veel minder op. Ik hoop dat Toshiba snel met een update komt die het probleem verhelpt of dat iemand anders een oplossing vindt. Op deze manier is het niet lekker muziek luisteren als je aan het werk bent. Ook films kijken zorgt voor niets dan irritaties, maar na de WiFi kaart eruit te hebben gehaald gaat dat wl perfect!

Of spelletjes goed draaien weet ik niet, ik speel ze toch niet, dus er staat niets anders op dan de spellen bijgeleverd bij Windows XP.

Het beeld is even wennen, maar ik vind het wel een prettig scherm. De scherpte is perfect, geen dode pixels (maar dat is niet gegarandeerd) en bewegingen worden ook wel goed weergegeven.

Heb jij ook een Toshiba Satellite A100-534?