Veloretti Ace Zwart Review

Remar65 3 november 2021, 13.512 views Product gekocht

Veloretti Ace Zwart

Prima fiets, levering was nogal een ding maar verder geen klachten. Fiets rijdt prima zonder de app van Veloretti zelf. Even goed alles doorlezen voor je begint en je hebt er een hele fijne fiets aan.

Pluspunten

• Mooi afgewerkt
  • Snel
  • Looks
  • Enviolo Automatiq is top op deze fiets

Minpunten

• Levertijden (maar daar heeft iedereen momenteel last van)
  • Communicatie was slecht maar nu stukken beter

Heb de fiets nu twee maanden in mijn bezit en het bevalt me steeds beter.
Hij is lichtelijk aangepast qua snelheid en dat fietst veel fijner. Bij 25km hield het echt op en dan is het net of je bergop rijdt. Dat is geen probleem van alleen deze fiets. Zo'n beetje elke elektrische fiets heeft dat...

Ik heb inmiddels wel een aantal zaken aangepast:
-andere handvatten gemonteerd;
-bagagedrager achterzijde gemonteerd;
-Schwalbe Big Apple's gemonteerd;
-de extra bijgeleverde koplamp gemonteerd;

De kleur Mat Zwart is prachtig. Er zitten wat leuke details aan maar de kabels hadden wat mij betreft wel wat mooier weggewerkt mogen worden. De fiets heeft een vrij minimalistische look die ik enigszins heb verprutst door de bagagedrager. Maar ja, elke dag 35 kilometer fietsen met een rugzak is geen pretje en nu de drager er op zit fietst het meteen een stuk beter omdat de rugzak nu in de fietstas verblijft.

Al met al een prima fiets, met voor het geld (€2.300,-) een set prima onderdelen. Bij de concurrent betaal je al snel zo'n €1.000,- meer voor een vergelijkbare fiets.

Heb jij ook een Veloretti Ace Zwart?

Goed te horen dat ie bevalt. Ik zit er nog op te wachten en ondertussen uitvogelen hoe de 25 grens te overbruggen is. Hoe heb jij dat gedaan?
Ik heb een hardware hack uitgevoerd. Vrij simpel, met wat tape, tie-wraps en een magneet via Amazon.

Ik wacht nog op de app van Quinten (die ook voor de VanMoof een app heeft gemaakt 😬
Heb je een speciale magneet daar voor nodig? Kun jij mij anders link sturen welke jij hebt besteld.
Alvast bedankt
Ik heb deze (zie link hieronder) uiteindelijk op de crank geplaatst. Daar waar de trapper aan de crank vastzit. Hij is zo sterk dat hij vanzelf blijft zitten en er niet af komt.

Hoi!
Ik heb de Ace ook in bestelling staan en ben benieuwd of een dikkere of minder dikkere magneet ook zou werken. Is er ruimte voor een dikkere of heeft de door jou gekozen magneet echt de maximale dikte?
Dit ivm de ruimte tussen de trapper en de buis.
Als je de link volgt kom je bij een magneet uit die perfect past 😉

Geen idee waarom je een dunnere of dikkere zou willen gebruiken als deze prima voldoet.

Gevolg zou kunnen zijn dat het of niet werkt (te dun) of dat de magneet extra opvalt en dat hij makkelijker per ongeluk eraf getrapt wordt (te dik), toch?
Oke duidelijk.
Bedankt voor je reactie!
Hoe snel gaat de fiets nu maximaal? Stel dat het maximaal 30 is nu, dan heb je dus nog die trap ondersteuning als je 30 rijdt?

Vandaag testrondje gemaakt en heel tevreden er over, maar merkte dat ik al vrij snel bij de 25 vooral zelf zwaar loop te trappen tot net iets daar boven. Zou fijn zijn als daar ook nog iets ondersteuning is!
Ik heb er met een windje in de rug 40 km/h mee gehaald.
Maar normalerwijze haal ik op mijn (vrij vlakke) route van en naar mijn werk gemiddeld 32km/h. De motor blijft je ondersteunen. Volgens mijn display geeft de snelheidsmeter ongeveer 1/3 aan van de werkelijke snelheid aan. In theorie zou je dus iets van 75km/h kunnen halen met ondersteuning :P
Maar lijkt me stug dat iemand dat op zo'n model fiets voor elkaar kan krijgen.

Ik moet wel zeggen dat de batterij na een werkdag (35 km) op zo'n 50% zit. Ik laad hem dus dagelijks.
Dat klinkt goed! Ben namelijk bang dat 25 snel gaat vervelen op een lang fietspad. En ik vroeg het me ook nog af hoe het met de batterij dan zit, maar dat klinkt niet als een groot probleem.

En ik heb nog een laatste vraagje over het opvoeren zelf, die kleine sensor zit aan een kabeltje vast die best kort lijkt en gelijk in het frame duikt. Maar die is dus wel lang genoeg om los te draaien en aan de buitenkant te bevestigen? En kan die zo worden losgedraaid? Daar ben ik nog even heel nieuwsgierig naar 😁
De sensor zit vast met een torx of een kruiskopboutje en is simpel los te draaien.
Zolang je er niet te hard aan trekt is het lang genoeg ;)
En anders moet je het kapje van de motorbehuizing losschroeven en dan kun je het snoertje zo weer inpluggen.
Heel erg bedankt voor alle info! Heb gisteravond de Graphite Ace besteld online, en vanochtend al een mail gekregen dat hij is overgedragen aan de bezorgdienst 😃 Het is nog even afwachten natuurlijk waneer die echt binnenkomt, maar het ziet er in ieder geval goed uit.
Hoi Remar, de harware hack werkt top. Ik heb een vraagje. Er schijnt ook een walk assist op te zitten voor als je even een heuvel op moet lopen met je fiets aan de hand.
Ik lees in de handleiding van de diamond display dat je de knop naar beneden 1,5 sec ingedrukt moet houden. Maar er gebeurd niks bij mij.
Ik heb werkelijk geen idee.
Als ik de -knop ingedrukt hou dan reset het display zichzelf, en moet ik de enviolo weer opnieuw instellen.
Dus dat doe ik niet meer 😂
Wanneer heb je de fiets besteld? En wat was de initiele beloofde levertijd?
Laatste week van mei besteld, eerste week van augustus is ie geleverd.
Initiële levertijd was volgens mij 3 weken.
Ik ben ook van plan een dergelijke e-bike te kopen.Waar heb je de bagagedrager voor achterzijde gekocht.Ik kan die nergens vinden.Past hij dan ook en is hij gemakkelijk te plaatsen?
Deze komt van Decathlon. Het plaatsen nam twee uurtjes in beslag ongeveer.
Ik heb in de FB gebruikersgroep wat detailfoto’s geplaatst. Je moet wel een beetje handig zijn met een zaag en buigijzer.
Er is nog een model van Decathlon maar ook daar moet je handig voor zijn.

Het past wel met wat kleine aanpassingen. Je hebt geen extra materiaal nodig.
Twijfel over de van Moof S3 en de Veloretti Ace.
Bij de van Moof baal ik van die versnellingsovergang van 2 naar 3 bij ongeveer 17km p/u. Die is hinderlijk grof.

Heeft de Veloretti dit niet ?
Nee, de Veloretti heeft een soort van CVT, dat zat vroeger in een DAF. Continu Variabele Transmissie. Er wordt dus niet geschakeld, je fietst op een automaat 👍🏻

De versnellingen van VanMoof zijn voor mij de reden geweest om er niet voor te gaan. Ik vind ze nogal knallen en kraken. Daar heb je met de Enviolo totaal geen last van. Soms hoor je hem iets werken maar niet storend en het gaat schokvrij.
Dank voor je reactie. Kan er helaas weinig over vinden wat betreft de Veloretti.
Heb jij zelf de Veloretti?
Yup, de Ace. Sinds augustus. En fiets sindsdien bijna dagelijks met veel plezier zo’n 35km heen en weer naar m’n werk.
Goed om te horen. Ga hem ook eerdaags bestellen. Vind hem mooier dan de VM en Enviolo lijkt me ideaal tov VM.
Hij is haas wel weer net in prijs omhoog gegaan.
2 welen geleden de Ace besteld na een proefrit in Amsterdam te hebben gemaakt.
Jij hebt de hardware hack uitgevoerd. Bevalt deze? Raakt de software daar niet van in de war?
En je km teller klopt niet meer neem ik aan?
Gr. Sander
Gefeliciteerd! Je hebt een hele mooie fiets aangeschaft. Als je hem goed behandeld heb je er een prima fiets aan.

De hardwarehack bevalt prima. Ik heb hem iets aangepast met een ronde zwarte magneet op het crankstel ipv de rechthoekige met een tie-wrap. Nu valt het nog minder op ;) Op de FB groep zie je wat foto’s van diverse mensen.

Software doet niks anders dan voor de hack. Kilometerteller geeft ongeveer 1/3 van de werkelijke snelheid aan. Ik kijk echter zelden hoe hard ik fiets dus voor mij maakt het weinig uit. Als ik het echt wil weten kijk ik even op m’n telefoon.
Thanks! Ja ben heel benieuwd. En ook wanneer ik hem geleverd krijg.
Ok dus de software kan je gewoon blijven updaten na de hack?
Nog niks over de app van die jongen die ook de app voor van Mood heeft gemaakt voor een software hack heh?!

P.S. ik heb geen FB. Tegen die tijd misschien even een pb mbt de hardware hack van jou?
Ik heb sinds een week ook een ACE en bevalt prima. Alleen zat er bij de levering geen user manual. Moet ik die ergens downloaden?
Ik kreeg hem gemaild, gelijk met de factuur. Op de facebook groep staan ook de benodigde handleidingen en meer info.
Je kan ook ff een mailtje of belletje naar Veloretti doen. Tegenwoordig krijg je supersnel een antwoord.

Veel fijne kilometers gewenst!
Inmiddels ook de Ace in matzwart in bezit. Prachtige fiets. Echter krijg ik de Veloretti app niet gekoppeld. App geen aan geen fiets te vinden. Tips hier?
Check de FB pagina’s van de Duitse en Nederlandse bezitters. Daar vind je een schat aan informatie.

In dit geval (koppelen na aankoop) duurt het meestal een dag voor Veloretti de handeling softwarematig verwerkt.

Mocht het morgen nog niet lukken kun je ze beter even bellen. Dat gaat tegenwoordig zeer vlot.
Ik ben dus van plan deze fiets te kopen maar ik vind het een hoop geld dus ik zou hem eerst een keer willen zien en uitproberen in het echt, nou zie ik niet echt een testcenter van Veloretti maar weet iemand waar ik toevallig de Veloretti Ace kan uittesten?
In Amsterdam kan je proefrijden vanuit de winkel. Even bellen voor een afspraak. Heb ik ook gedaan ze zijn heel makkelijk kan gewoon half uurtje gaan fietsen.