Sony Vaio VPCEA2S1E/B Review

veelen20Newbie 12 september 2010, laatste update op 12 september 2010, 2.552 views

Sony Vaio VPCEA2S1E/B

Pluspunten

• Mooi design
  • Toetsenbord/touchpad
  • Goed scherm
  • Windows 7 x64

Minpunten

• Webcam resolutie kan beter
  • Schanieren van scherm kan wat strakker

Sony Vaio VPCEA2S1E/B

Hele goede laptop met de volgende features:
  • Intel Core i3 350M (2,26 GHz)
  • Intel HM55 chipset
  • 4GB werkgeheugen (1066 MHz) DDR3 SDRAM
  • 14" (LED-achtergrondverlichting scherm) (1600x900 px)
  • ATI Radeon HD5145 met 512MB
De snelheid van de laptop is goed. Er staat wel een heleboel Sony-software op, dus dat heb ik eerst even verwijderd.
De bouwkwaliteit van de laptop kan beter, maar is voor mij goed genoeg. De schanieren van het scherm zouden iets steviger kunnen zijn.
De beeldkwaliteit is erg goed. Heel prettig scherm. Mensen vinden soms dat 14" te klein is, maar door de resolutie van 1600x900 px vind ik het een geweldig scherm.
Het toetsenbord en het touchpad vind ik ook geweldig. Het toetsenbord typt heel prettig, maar het is wel even wennen. Het touchpad heeft een reliŽf en dat werkt wel prettig. Ook is dit een multitoutch. Dat is een beetje wennen, maar dat heb ik nog niet helemaal utigeprobeerd.
De warmteproductie valt voor een Core i3 wel mee. De warmte komt aan de linkerkant van de laptop eruit, dus je hebt daar geen last van. Het geluid kan stiller, maar is voor mij prima.

De prijs is wat aan de hoge kant, maar voor de kwaliteit en de betrouwbaarheid hebben een prijskaartje.

Hieronder nog de Windows Prestatie Index:
  • Processor: 6,3
  • Geheugen (RAM): 5,9
  • Grafisch: 4,9
  • Grafische weergaven voor spellen: 6,3
  • Primaire harde schijf: 5,9

Heb jij ook een Sony Vaio VPCEA2S1E/B?

Ik heb zelf deze laptop ook besteld, en zag op tweakers dat er een vingerafdruk scanner in moest zitten. Klopt dit?

Wat betredt de geluidsproductie, wat versta jij onder ''het geluid kan stiller''? Hoor je hem nog op 1 of 2 meter afstand blazen? Of is het echt minimaal?

Je review is dan niet erg lang, maar de basis dingen die je over een laptop wilt weten staan er denk ik wel in ;).
Kun je vertellen wat de accuduur is? ik zou graag deze laptop willen, maar kan niet duidelijk vinden hoelang de accu het uithoudt en of er eventueel een extra grote accu te rkijgen is