Logitech MX Keys Mini (Qwerty US) Grafiet

Logitech MX Keys Mini (Qwerty US) Grafiet Review

loekf2 11 oktober 2021, laatste update op 11 oktober 2021, 1.717 views Product gekocht

Logitech MX Keys Mini (Qwerty US) Grafiet

Dit is een kleine versie van de bekende MX Keys. Ik kocht dit keyboard om nu weer naar het werk gaan weer gaat gebeuren en ook bij ons een eigen toetsenbord wordt aangeraden. Het toetsenbord bij flex plekken dat er standaard ligt is voor mij een no-go.

Pluspunten

• Compact
  • Oplaadbaar (via USB-C kabel)
  • Werkt out of the box met Windows (pairen)

Minpunten

• Bepaalde functies alleen te benaderen met Logitech Options software
  • Beetje duur

Wat indrukken:

- Toetsenbord is qua breedte iets breder dan de grote broer (QWERTY stuk) excl. number pad.
- Bluetooth pairing werkt out of the box met Windows 10 en Windows 11.
- Backlighting is alleen uit te zetten met de Options software. Op mijn werk laptop geen admin rechten en een oudere versie, maar ging prima via een prive laptop.
- Max. pairen met drie apparaten.
- Aanslag en typen vergelijkbaar met de grote broer (dus prima).
- Past prima in rugtas.
- Opladen met incl. USB kabel. Ik heb de backlight uitgezet, dan zou ie een paar maanden mee moeten gaan op een accu lading.

Heb jij ook een Logitech MX Keys Mini (Qwerty US) Grafiet?

Vraag & Aanbod

Inderdaad, bizar dat de mini variant even duur is als de grote versie.
En nog zonder de Logitech "Bolt" dongle, die je apart voor 19 euro (dacht ik) mag kopen als ie leverbaar is. Nog niet te koop dacht ik. Maar via normale BT werkt ie prima.

Ik kreeg wel jaloerse blikken van collega's gisteren.

De backlighting moet je trouwens uitzetten via de Options app. Hadden ze een shortcut voor moeten maken. Ik moest het nu via een prive laptop doen, omdat m'n werk laptop een oudere versie van Options heeft. Setting wordt wel in het keyboard opgeslagen.

[Reactie gewijzigd door loekf2 op 14 oktober 2021 15:22]

Kun je de backlighting niet uitzetten met FN+F4?
Hi @loekf2 en andere tweakers die dit lezen!
Ik heb dit mooie keyboardje ook gekocht en ben er zeer tevreden over!
MAAR, ik ben nu al bijna twee keer een toets verloren doordat het toetsenboard los in mijn tas zit. Heeft iemand toevallig een goed idee voor een tasje of case?
Groetjes,
Arnoud.
Via Amazon: Adore June Keeb beschermhoes voor € 21,15.
Thx. Bij mij zit ie in een oude iPad bescherm hoes in m'n rugtas naast het laptop vak.

Zou hem ook zo niet los in een rugtas stoppen, maar nog niet last gehad van uit elkaar vallende Logitech keyboards in al die jaren dat ik ze meezeul ivm de flexdesk terreur op het werk.

Wel slijtende belettering op de toetsen, maar d'as normaal.
Slijtende belettering vind ik niet kunnen bij zo’n kwaliteitsproduct. Heb het nog niet gezien bij mijn toetsenborden. Ik heb een Logitech MX Keys van 1,5 jaar oud en een MX Keys Mini van een paar maanden oud.
Heb tien dagen de MX Keys mini en de Blue Tooth verbinding is volslagen waardeloos bij mij. Valt steeds weer uit, al is hij bij instellingen gekoppeld en zie ik dat de accu nog bijna helemaal vol is. Maar weer aan het drukken op de smartswitch, verlichting aan het knipperen: hele lichtshow, en na wat geklooi doet hij het weer een tijdje. Jammer dat die Bolt USB receiver niet is bijgeleverd en dat die bijna overal tijdelijk is uitverkocht en waar nog te koop, dan voor een woekerprijs met een schep verzendkosten er bovenop.
Maar als hij het doet is het een fijn toetsenbordje, lekker compact.
Te duur zoals veel van de topmodellen van Logitech, maar ik kan het betalen op mijn ouwe dag,
(voor de armlastigen: DELUX K3300D, maar dan niet verbinden met BT!)
En voor 45 euro helemaal top:het (merk?) compacte toetsenbord bij Buddle te koop. Zie Bol.com.

[Reactie gewijzigd door lopertje op 31 december 2021 00:56]

lopertje wil zijn reactie bijstellen: heb mijn BT dongle in mijn monitor-hub geprikt en de verbindingsproblemen zijn opgelost.
Als je nog een echte bolt receiver wilt, laat even weten. Ik heb er twee hier liggen en gebruik ze niet. Dit keyboard werkt prima met de BT van de Lenovo T14 van het werk. Die bolt dingen bieden betere encryptie geloof ik, maar zie eigenlijk het nut er niet van in.

Dingen vereisen speciale drivers via Logitech Options en ik heb geen admin rechten.
Ik heb zelf ook het toetsenbord, maar ik loop tegen één zwaar vervelend issue aan, wat ik vooralsnog niet -eenvoudig- opgelost krijg. En wel... de Insert toets!

Vanaf het eerste moment gebruik ik de Fn-Lock toetsen, ik gebruik de Fn toetsen namelijk geregeld, en met Fn-Lock switchen F1 t/m F12, maar de INS toets... NIET!

Ofwel, met Fn-Lock aan, is het "Fn + F11 = Mute, Fn + 12 = Volume Down, Fn + INS = Insert"
Met Fn-Lock uit is het "F11 = Mute, F12 = Volume Down, INS = Volume Up"
Totally stupid dus!

Ik weet dat je met de PowerToys Keyboard Mapper de toetsen kunt omdraaien, máár dan werkt dit ook voor alle andere toetsenborden die ik gebruik (Keychron thuis, laptop tobo onderweg), dus ik ben benieuwd of jij wellicht een betere oplossing hebt?