Apple iPhone 13 Pro, 256GB opslag Blauw

Apple iPhone 13 Pro, 256GB opslag Blauw Review

Bigg Balls 10 oktober 2021, 1.195 views Product gekocht

Apple iPhone 13 Pro, 256GB opslag Blauw

Deze iphone is de vervanger van mijn iPhone 11 Pro. Bewust de 256 Gb gekozen omdat de 64Gb elke keer vol was ondanks mijn iCloud 2 Tb abonnement. Toestel is snel, super fijn scherm en de Sierra blue is top. Camera is super al heb ik weinig nacht foto’s gemaakt.

Pluspunten

• Design
  • Snelheid
  • Camera
  • Scherm
  • Accuduur

Minpunten

• Camera eiland achterkant
  • Geen lader meegeleverd

Ineens was ik erin getrapt en had ik een nieuwe iphone besteld terwijl ik een goed werkende iPhone 11 Pro had… Via KPN kon ik via een verlenging voor 100 euro minder een nieuwe nemen en kreeg ik er een Google hub bij. De iphone werd direct geleverd in Siera blue de volgende dag. Het feit dat hij overal uitverkocht was en ik ineens de volgende dag dit toestel kon hebben gaf de doorslag… weer erin gestonken 😉

design
Zelf heb ik de sierra blue gekozen na wat twijfel maar ben er achteraf super content mee. Hij heeft een luxueuze uitstraling en de kleur is verschillend bij ander omgevingslicht, erg gaaf.

De bouw kwaliteit is goed, toestel voelt stevig en voor mij niet te zwaar. Sterker nog, het gewicht geeft en gevoel van kwaliteit en is helemaal goed.

De notch schijnt kleiner te zijn maar dat valt niet op. Als ik Apple was had ik daar geen energie in gestoken als dit de uitkomst is…

prestaties
Hier kan ik kort over zijn en er zijn veel benchmarks verschenen onderhand. Hij gaat als de brandweer. Nergens haperingen en in combinatie met het 120 Hz scherm voelt het allemaal heel snel en soepel. Ook de camera en verschillende zwaardere apps hebben nul vertraging en lopen soepel.

camera
Hier zal ik later een update van maken. Tot nu toe reageert deze snel en heeft hij veel functies. Nu het vroeger donker wordt in de avond zal ik foto’s maken bij weinig licht. Ben met name benieuwd naar die prestaties.

Voor nu denk ik dat je hier de beste review op foto gebied zult vinden:

scherm
Beste iPhone scherm ooit. Een van de reden dat ik altijd zo graag op een iphone werk waren de soepele overgangen van menu’s / apps / schermen. Dit is nu nog fijner een soepeler. Het is voor mij een gevoel van wat je erbij hebt en het voelt allemaal heel direct en soepel.

Minpuntje kan zijn de notch, zit mij niet in de weg maar had er wel uit gemogen.

prijs
Te duur! Heb er ook nog Apple care+ bij genomen omdat ik geen hoesje wil. Merk elke keer dat ik er geniet van het design zonder hoesje en dat ik het fijner vind werken. Keerzijde is dat er nog een keer 220 bij komt… gelukkig blijft de restwaarde goed van de vorige toestellen maar dit is echt wel de Max qua prijs. Had er ook een iPad Pro of MacBook voor kunnen kopen.

conclusie
Als je een iphone wilt is dit de beste die er is. Alleen als je een grote scherm wilt kun je de Max nog overwegen.

Scherm is top, camera is één van de beste, accuduur is ongeveer 2 dagen, snelheid is krankzinnig en persoonlijk vind ik het één van de mooiste telefoons qua design op dit moment.

De prijs is hoog, helemaal als je meer opslag wilt en eventueel nog wat accessoires en een verzekering. Sowieso vond ik dat ze bij dit bedrag een lader erbij hadden mogen doen. De milieu regel geloof ik niet, had dan een tegoedbon gedaan voor 1 lader of X euro App Store tegoed. Degenen die geen lader nodig hadden gingen dan toch voor het tegoed en degene die wel een lader nodig hadden namen dan de lader (die ze anders ook besteld hadden).

Heb jij ook een Apple iPhone 13 Pro, 256GB opslag Blauw?

Ik ben ook van de 11 pro naar 13 pro gegaan.

Voor mij is de 13 Pro té lomp. De 11 pro heeft in een hoesje een platte achterkant. De 13 pro heeft een knobbel op het hoesje zitten. Het toestel kan dus nooit plat op je bureau liggen.

In de pricewatch staat een dikte vermeld van ~7mm (13pro) vs ~8mm (11pro). Dit is misleidend, want dit is exclusief camera eiland. De 13 pro inclusief camera’s is meer dan een centimeter dik en zeker dikker dan de 11 pro
Vervelend, zelf heb ik geen hoesje erom dus de telefoon ligt per definitie niet plat op tafel bij mij.

Valt me wel op dat deze inderdaad behoorlijk scheef / schuin ligt inderdaad.

Wat ga je doen met de telefoon? Terugsturen?
Nee, het toestel is sowieso wel mooier dan de 11 pro. Alleen vind ik het wel een beetje valse millimeters die worden aangegeven bij de specs.