1 review

HP Omen 15-ce000nd

Niet beschikbaar
Specificaties 15,6" • 1920x1080 • 1,128TB • Intel Core i5 - Bekijk alle specificaties

HP Omen 15-ce000nd Review

initdebug 6 oktober 2021, 243 views Product gekocht

HP Omen 15-ce000nd

De laptop werkt redelijk rap, voornamelijk door de SSD. Oververhitting is wel een probleem. Wanneer je de oplader erin stopt werkt hij op 100% performance en zie je de temperaturen van o.a. de CPU snel stijgen naar 100 graden, ook als je geen programma's open hebt staan.

Pluspunten

• Stevig gebouwd
  • Redelijk rap

Minpunten

• Oververhitting
  • Slechte accu

Ik heb deze laptop in 2017 gekocht als vervanging van mijn oude laptop en heb deze nu 4 jaar in gebruik.

De laptop werkt redelijk rap, voornamelijk door de SSD. Nadeel is dat de SSD maar 128GB is, en dus nauwelijks (grote) programma's kwijt kan.
Oververhitting is, zeker nu na 4 jaar, wel een probleem. Wanneer je de oplader erin stopt werkt hij op 100% performance en zie je de temperaturen van o.a. de CPU snel stijgen naar 100 graden, ook als je geen programma's open hebt staan. Ik heb de laptop ook al helemaal uitgezogen en nieuwe thermal paste gebruikt.

Voor games is hij oke... Daar blijft het ook bij. Je kan, zeker bij nieuwe games, de settings niet echt hoger zetten dan Low als je in 1080p probeert te spelen. Voor lichtere games is hij helemaal goed.

Zeker nu in 2021 merk ik dat 8GB RAM niet voldoende is om een beetje zwaardere programma's te draaien. Je zit al snel op 100% gebruik op de CPU en op het RAM geheugen.

Ik moest deze laptop hebben voor mijn opleiding. Als je niet per se een laptop nodig hebt voor werk/opleiding, raad ik je aan om zelf een PC te bouwen. Dan krijg je veel meer waar voor je geld.

Heb jij ook een HP Omen 15-ce000nd?