1 review

Yamaha HTR-4072

Niet beschikbaar
Specificaties 5.1-kanaals met 80W versterker en 4x HDMI - Bekijk alle specificaties

Yamaha HTR-4072 Review

se77en 7 oktober 2021, 538 views Product gekocht

Yamaha HTR-4072

Veelzijdige receiver met veel (aansluit)mogelijkheden.

Pluspunten

• Goed geluid en solide middelpunt
  • Goede features als AirPlay, Bluetooth, Spotify
  • Bediening via app werkt goed

Minpunten

• FM in plaats van DAB+
  • Dynamische volumeregeling werkt onvoldoende

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik gebruik deze receiver in een 2.0 opstelling met grote zuilen. Ik ben erg te spreken over de mogelijkheden om muziek neutraal weer te geven. Hiervoor is er de 'pure direct' modus, of ' straight' en '2ch stereo' indien je wel gebruik wilt maken van een subwoofer.

Ik heb voor een 5.1 receiver gekozen vanwege de mogelijkheid om alles digitaal aan te sluiten, vermeende voordelen in ondersteuning/firmware ten opzichte van minder gangbare stereoreceivers en de mogelijkheid om het geluid wat meer naar de hand te zetten (room correction en equalizer).
De receiver biedt veel mogelijkheden en tegelijk een hoge betrouwbaarheid en simpele bediening.

Ik vind de bouwkwaliteit en de afwerking meer dan goed. Het ontwerp is in orde maar niet premium, modern of stijlvol.

Zowel bedraad als via WiFi vind ik internetradio, AirPlay en bediening via de Yamaha-app goed werken.

Heb jij ook een Yamaha HTR-4072?