Røde VXLR+

€ 25,50
Specificaties Microfoon accessoire - Bekijk alle specificaties

Røde VXLR+ Review

robni7 4 oktober 2021, laatste update op 4 oktober 2021, 89 views Product gekocht

Røde VXLR+

Gekocht om verscheidene lavaliers en een VideoMic Rycote op mijn geluidsinterface en mijn Zoom H4n aan te sluiten. Best groot en zwaar, maar stevig; hij doet z'n werk. Wel prijzig.

Pluspunten

• Werkt probleemloos
  • Uitstekende bouwkwaliteit

Minpunten

• Groot en zwaar
  • Ongebalanceerde uitgang

De VXLR+ zet 48V fantoomvoeding om in plugin-power, wat veel gebruikt wordt op microfoons voor camera’s. Ten opzichte van de Pro-versie geeft deze plus-uitvoering geen gebalanceerd uitgangssignaal (dat verschil was op verschillende sites niet duidelijk aangegeven). Let op dat de “gewone” VXLR geen actieve componenten heeft; dat is slechts een verloopstekker. Die is dus niet geschikt voor plugin-power microfoons.

Zoals we van Røde mogen verwachten is de kwaliteit van dit product goed in orde. De behuizing is volledig van metaal. Ik zou me niet druk maken als iemand er per ongeluk op zou gaan staan o.i.d. Dit maakt hem wel vrij zwaar en groot, dus gemonteerd bovenop mijn camera is het een beetje onhandig door de zoeker kijken tijdens het filmen.

Op het gebied van geluid merk ik geen kleuring, ruis, of andere ongein.

Qua prijs was het wel even slikken voor een ongeplande uitgave (ik had me niet verdiept in het feit dat mijn microfoons plugin-power nodig hadden). Echter, gezien deze adapter de enige in zijn soort is, heb ik toch liever een duur exemplaar van goede kwaliteit dan goedkope rommel.

Een clip om de adapter aan je riem vast te maken wordt meegeleverd.

Heb jij ook een Røde VXLR+?