1 review

HP Envy x360 Convertible 13-bd0350nd

Niet beschikbaar
Specificaties 13,3" • 1920x1080 • 512GB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

HP Envy x360 Convertible 13-bd0350nd Review

Jazco2nd 29 september 2021, laatste update op 29 september 2021, 521 views Product gekocht

HP Envy x360 Convertible 13-bd0350nd

13" touch screen of 360 graden laptops met een laag gewicht (1.3KG of minder) zijn zeer zeldzaam en vaak heel erg duur. Als je dan ook een goede CPU wilt, is het helemaal niet te doen. Helaas is het qua aansluitingen een drama.

Pluspunten

• Lichtgewicht 360 graden laptop. Zeldzaam.
  • Intel EVO certified.

Minpunten

• Een ---1 (1 driedubbel min) voor de keuze chiclet USB-A poorten te blijven gebruiken. Waardeloze keuze van HP.
  • Slechts 1 enkele USB-C poort.
  • Volstrekt nutteloze voedingspoort, je laad hem namelijk via USB-C op.
  • Voor deze prijs had het een 3:2 scherm ipv 16:9 scherm mogen zijn.

Ik heb m nu een paar dagen in bezet en hoewel het met de specificaties echt wel goed zit, het is immers een Intel EVO laptop, zitten de minpunten mij dagelijks dwars. 2 USB-A chiclet poorten terwijl normale USB-A poorten gewoon passen in deze hoogte (zie Lenovo laptops) zijn gewoon superirritant:
1. Je kan niet met 1 hand een usb-stick erin steken.
2. Je kan niet blind iets aansluiten erop.
3. Je moet de laptop optillen om iets erin te steken.

Daarnaast is het onlogisch dat er een aparte voedingspoort op zit. Je kan de laptop namelijk prima opladen via USB-C. Ook hier doet Lenovo het veel beter, die levert gewoon een adapter met USB-C aansluiting. Helaas heeft Lenovo geen 360 graden laptops meer.

En 1 enkele USB-C poort op een €1200 laptop die ook nog eens Intel EVO certified is..
Ik heb hem tijdens een Bol actie voor €900 kunnen kopen. Voor die prijs kon ik het niet laten.

Helaas is het enige alternatief een stuk duurder: Acer Spin 5 SP513-55N-726T (met als voordeel een 3:2 scherm) kost €1300, heeft ook maar 1 USB-C poort maar geen chiclet poorten en een geintegreerde pen.

Heb jij ook een HP Envy x360 Convertible 13-bd0350nd?

Het lijkt er op dat HP dan niet echt nadenkt bij de doorontwikkeling.

Ik was erg tevreden alhoewel ik ook aansluitingen mistte zoals hdmi, UTP-netwerk. En ook de prijs was destijds interessanter. Zie hier mijn review en overigens ben ik nog steeds uitermate tevreden :) ook omdat ik de laptop eenvoudig aansluit aan mijn DELL P2421DC scherm via USB-C, die de laptop dan ook nog oplaad en voorziet van netwerk, muis en apart toetsenbord.

productreview: HP Envy x360 13-ar0150nd review door Den Hook
Het is jammer dat er maar 1 USB-C poort op zit, je bent zoveel flexibeler met 2 USB-C poorten. Echter, om daarmee te zeggen dat (als je maar 1 USB-C poort hebt) de aparte voedingspoort nutteloos vind ik onjuist. Heel veel monitoren hebben geen Thunderbolt of USB-C aansluiting voor beeld (voor Displayport of HDMI alternate mode). En dit gaat nog jaren de situatie zijn, Thunderbolt is duur en blijkbaar USB-C op een monitor ook of is lastiger om toe te voegen. Dat betekent dus dat je die USB-C poort zal moeten gebruiken voor een verbinding naar Displayport of HDMI als je hem wil verbinden met een monitor, maar dan heb je dus geen mogelijkheid om te laptop op te laden. Het is dus volstrekt logisch dat er een aparte voedingspoort is geplaatst om de mogelijkheid van het aansluiten op een monitor en tegelijkertijd je batterij niet leeg te laten geraken aan te bieden.