1 review

HP Envy x360 13-ar0150nd

Specificaties 13,3" • 1920x1080 (Full HD) • 512GB • AMD Ryzen 5 - Bekijk alle specificaties

HP Envy x360 13-ar0150nd Review

Den Hook 1 december 2019, 76 views Product gekocht

HP Envy x360 13-ar0150nd

Fijn compacte 2-in-1 (ofwel Hybride) vervuld nagenoeg alle wensen.

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Metalen behuizing
  • Veel opties
  • Stukje goedkoper dan vergelijkbare hybrides

Minpunten

• Had graag Ethernetaansluiting gehad
  • Had graag HDMI-aansluiting gehad

Ik was me aan het voorbereiden op Black Friday en had diverse 2-in-1 ofwel hybride laptops op mijn lijstje staan.
Ik had daarbij voorkeur voor de volgende merken HP, Lenovo, IBM en Asus wat meer ontstaan is uit persoonlijke ervaringen overigens.

Het is uiteindelijk de HP Envy x360 AR0150ND geworden is die aangeboden werd bij BCC voor € 810,-

Belangrijke punten die mij deden kiezen voor deze laptop:
- de test op hardwareinfo waarin deze erg goed beoordeeld werd
- metalen behuizing, gorilla-touch-glas
- het erg mooie beeldscherm
- 512 Gb SSD
- verlicht toetsenbord (erg handig)
- toch iets goedkoper dan Microsoft Surfaces of Lenovo Yoga-modellen en ook de HP Envy Intel-varianten.

Meevallers:
- batterij was bij AMD soms een probleem, deze gaat wel 9 tot 10 uur mee
- ventilator en geluid daarvan. Tot op heden (slechts 2 dagen in gebruik) heb ik nog geen ventilator gehoord of hete lucht of onderdelen gevoeld.
- 2 jaar garantie
- vingerscanner

Enkele punten die ik minder vind
- 13,3 inch is aan de kleine kant, daarentegen wel zeer handzaam/draagbaar
- de metalenbehuizing heeft enkele puntige hoekjes die in tabletmode een beetje irriteren
- (vooraf bekend) compacte hybrides hebben geen Ethernetaansluiting
- (vooraf bekend) geen HDMI-aansluiting
- (vooraf bekend) helaas geen pen er bij, die kost bij HP overigens € 29,-

En eerste opvallende feitje:
Uiteraard komt je systeem na even niet gebruiken op het vergrendelscherm. Je moet dan ontgrendelen en dat gaat heel simpel en snel met je vingerscanner. Maar als je in tablet-mode moet ontgrendelen, zit de vingerscanner op de andere zijde en dat is wel onhandig (je kan dan een klein knopje aantikken waardoor je met het 4-cijferige code kan ontgrendelen).

Heb jij ook een HP Envy x360 13-ar0150nd?