Cooler Master CM Stacker CM Stacker ATX / BTX Review

ixl85 17 juni 2006, 2.060 views

Cooler Master CM Stacker CM Stacker ATX / BTX

Pluspunten

• Uiterlijk (mooie alu zijpanelen)
  • Pure ruimte!
  • Mooi afgewerkt.
  • Geen tekort aan fan plaatsing.
  • Veel spullen leverbaar (CFF, window enz) (alles is ook los na te bestellen bij CM zelf zoals andere powerknoppen kabels enz)
  • Stoffilters
  • BTX mogelijk

Minpunten

• Prijs (misschien ben ik zeikerig.. maargoed)
  • Gewicht (maak hem de volgende keer helemaal uit alu, dan zal ik ook niet zeiken over de prijs
  • Plaatje waar de psu moet zitten is lelijk

Ik heb ~3 jaar een h700b gehad. Een BIGtower :). Ik wilde mn case gaan vervangen omdat ik een betere indeling wilde hebben voor mn waterkoeling en meer hardeschijven kwijt wilde. Na wat zoeken bij te dure lain li's (die niet zo mooi zijn als een stacker) kwam ik uit bij coolermaster. Ik had eigenlijk nog helemaal niet aan CM gedacht omdat ik uit het verleden alleen de matige cpu coolers nog kende (1400/2000mhz tijdperk). De meeste kasten die ze nu aanbieden zien er echt geweldig uit wavemaster, Mystique, Praetorian en de Stacker die ook meteen lekker groot is.

Het beste aan heel de stacker vind ik dat hij zoveel ruimte heeft! Het is echt geweldig gedaan. Plaats voor 2 voedingen (of je voeding boven en onder je radiator wat ik nu doe), extreem veel plaats voor hardeschijven/ 5.25"producten. Deze zee van ruimte kan ook nog eens fantastisch geventileerd worden. Achter een 120mm fan, voor kunnen er iets van 4 geloof ik. onder in zit een rooster (waar je fijn van alles op kan schroeven), in het originele zijpaneel zit een rooster met filter (die ik heb vervangen voor een windowpaneel) en boven in zit een 80mm outtake. Die vind ik alleen een beetje nutteloos... maar hij komt goed van pas, ik gebruik het rooster namelijk voor m’n slangen die naar m’n reservoir gaan dat er boven op staat.

De kast is goed afgewerkt, geen scherpen randen, de hdbay zit in mooie rubbers, overal stoffilter voor. Een zeer groot pluspunt vind ik dat de roosters die in de kast zitten, voor de fans, verwijderd kunnen worden! Zo hoef je eindelijk zelf niet te gaan dremelen maar kan je ze er gewoon uitschoeven. De hdbay en 5.25"onderdelen kan je makkelijk vastmaken en in de kast plaatsen dmv een soort duwknoppen systeem. Als alles is ingebouwd i de case redelijk zwaar. Geen nood! je krijgt er namelijk wieltjes bij (als je die wil gebruiken), dit is echt te handig! Anders moet je je case onhandig onder je bureau plaatsen als ie op rubberen voetjes staat (wat zeer lastig gaat op tapijt), nu kan je hem zonder moeite rollen :) heerlijk.

Ik heb een paar kleine op en aanmerkingen. De prijs is iets te hoog, dit kan een drempel vormen, maar je krijgt er wel veel voor terug. Er zit geen speaker in! mijn a8n sli heeft geen onboard speaker en die mis ik toch echt in deze case! Ik kan er zelf wel een bij zetten.. maar ik vind dat ze die er zelf in moeten zetten. De mobo back plate is moeilijk te verwijderen. Mensen bij Coolermaster: Kijk eens af bij de H700B van Aopen, dit systeem is echt 10x beter en makkelijker :).

Verder zou het mooi/fijn zijn om standaard gleuven te hebben zodat je draden achter je mobo backplate zou kunnen laten lopen. Nu moet je dit nog zelf dremelen. Deze ruimte word anders toch niet gebruikt. En ik vind het jammer dat de fans, die je er bij krijgt, 4pins molex aansluitingen hebben. Nu kan ik ze niet aansluiten op m’n fancontroller en moet dus nieuwen kopen.

• AMD64 3500+
  • 6800GT
  • a8n-sli
  • 4 hardeschijven
  • 2 dvd branders
  • fancontroller
  • BIX2 Radiator (2x120mm)

Heb jij ook een Cooler Master CM Stacker CM Stacker ATX / BTX?

Goh lijkt wel een post op GoT van gisteren :+

Anyways : Ik zit eraan te denken om eventueel de cross-flow fan erbij te nemen. Denk je dat die veel stof naar binnen gaat blazen ?? Hoe is dat intake gat ervan, filtert die een beetje of helemaal niet ??
nee, dat intake-gat heeft als enige geen filter, en de crossflowfan ook niet, maar het zit aan de binnenkant allemaal aan een bracket, daar kun je een kous tussen modden, en je kan ook over de fan zelf een kous spannen
ja, wat Colan zegt... je kan er gewoon makkelijk iets voor doen. Maar ik weet niet of die CCF nodig is... je akn er zoveel fans in kwijt :)

edit:

[quote]
Goh lijkt wel een post op GoT van gisteren
[/quote]
:P
De kast is goed afgewerkt, geen scherpen randen
Ik heb dezelfde kast, maar heb me bij de installatie ervan toch lelijk weten te verwonden. Bloedde ruim een half uur flink door, dus dat zegt wel wat over de ernst van de wond - en de ernst van de scherpe rand.

In mijn geval was het van het linkerzijnpaneel, aan de binnenkant zitten ook enkele randen en eentje daarvan was op sommige plekken razend scherp...

Het kan zijn dat het van kast tot kast verschilt, f dat ze tegenwoordig de productietechnieken hebben aangepast zodat het niet meer voorkomt.
Tja, ik begon vroeger met een Noname (rainbow) Big tower.
Toen kon ik mooi mee maken wat slecht metaal was en wat scherpen randen zijn.

Kijk, alle randen zijn netjes omgebogen, bij de randen waar dat niet bij is zijn ze mooi afgevlakt.
De randen die zijn omgebogen zijn, achter de afronding, wel en beetje scherp... maargoed, dan meot je wel hele rare dingen gaan doen om daar te komen..
Mijn sidepanel heeft verder geen scherpen randen... (heb even de windowversie getest) :)