Edifier TWS NB2 (Grijs, Zilver, Zwart)

€ 89,95
Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Edifier TWS NB2 (Grijs, Zilver, Zwart) Review

whistler 28 september 2021, 161 views Product gekocht

Edifier TWS NB2 (Grijs, Zilver, Zwart)

Voor een aanbiedingsprijs ben ik heel tevreden met de oortjes. Ze geven een vrijheid die je met een draadje niet hebt en als je niet de hoofdprijs wil betalen voor fan-tas-ti-sche oortjes, dan zijn deze een heel goed medium-level keuze.

Pluspunten

• Prima geluid in zijn prijsklasse
  • Mooi verpakt en gepresenteerd
  • Fijn dat muziek pauzeert als je een oortje uit doet

Minpunten

• Ontbreken van volumecontrole op de oortjes
  • Ontbreken track-vooruit functie

De Pro-versie van deze oortjes gekocht op IBOOD voor €60.

Geluidskwaliteit: prima voor de prijsklasse. Niet te vergelijken met HiFi speakers of mijn Bose QuietComfort hoofdtelefoon, maar dan zit je ook in een heel andere prijs- en productcategorie. Maar het geluid is wel zo goed dat ik van mijn favoriete muziek geniet zonder het idee te hebben dat ik detail mis.

ANC: Ik stond op een brug over een achtbaans-snelweg en toen was het verschil tussen wel/niet ANC heel duidelijk. Even daarna was ik in een drukke koffietent en daar was het verschil al kleiner. ANC lijkt dus vooral lage constante tonen weg te filteren (zoals meestal met ANC). Nog een bijkomstigheid: op de fiets produceerde de rijwind mét ANC een gesuis, maar zonder ANC was dat weg. Deze ANC is totaal niet van het kaliber van mijn Bose koptelefoon, maar nogmaals: ander product en prijs. Als je echt stilte wil, dan moet je volgens mij voor oorschelpen kiezen.

Pasvorm: prima, er zitten drie groottematen van oordopjes bij. Ze bleven ook goed in mijn oren zitten toen ik over de kinderkopjes fietste.

Verzorging: de oortjes zitten in een mooi doosje waarvoor ook nog weer een mooi beschermend zakje wordt meegeleverd. Heel netjes allemaal. Totaal subjectief natuurlijk, maar ik vind de oortjes ook mooi en prima staan in een professionele omgeving.

Gebruiksgemak: 1) bluetooth aan op je telefoon; 2) oortjes uit het doosje; 3) spelen maar! Dat het afspelen op pauze gaat als je één oortje uit doet vind ik handig. Het is wel jammer dat er geen volume control op het linkeroortje zit. Dat had ik persoonlijk liever gehad dan de switch tussen ANC/Ambient/Niks. En op het rechteroortje kun je wel een track vooruit (3 taps), maar geen track terug. Dat is gewoon een beetje stom want er lijkt mij technisch geen reden dat je dat niet zou kunnen inprogrammeren na 4 taps. Het zou nog mooier zijn als je zelf de combinatie van taps/functies zou kunnen programmeren via de app.

App: na knarsetandend akkoord te gaan met allerlei privacydinges en permissies kun je met de app zien hoever de oortjes opgeladen zijn en je kunt drie geluidsprofielen kiezen: Standard / Surround / Game. De eerste is prima. De tweede vind ik voor sommige meer bombastische muziek wel lekker klinken en de derde gebruik ik niet.

Telefoneren/Teams: nog niet gedaan dus wordt vervolgd.

Batterijduur: nog niet tegenaan gelopen, wordt vervolgd.

Eindoordeel: voor deze prijs ben ik heel tevreden met de oortjes. Ze geven een vrijheid die je met een draadje niet hebt en als je niet de hoofdprijs wil betalen voor fan-tas-ti-sche oortjes dan zijn deze een heel goed medium-level keuze. Eerlijk is eerlijk: als ik de volle €100 had betaald waarvoor ze nu in de pricewatch staan, dan had ik er meer van verwacht.

Heb jij ook een Edifier TWS NB2 (Grijs, Zilver, Zwart)?