Lexmark MC3224dwe Review

Life-Slice 24 september 2021, 240 views Product gekocht

Lexmark MC3224dwe

Lexmark is nog niet klaar voor de consumentenmarkt, en dat merk je.

Pluspunten

• Design

Minpunten

• Aanschafprijs
  • Inktprijs
  • Soft- en Firmware
  • Support

Inktverbruik Score: 2
Drivers en stabiliteit Score: 1
Afdrukkwaliteit Score: 3
Afdruksnelheid Score: 3
Scankwaliteit Score: 2
Scansnelheid Score: 3
Slechtste printer die ik ooit gehad heb.

De firmware van de printer maakt hem zo goed als onbruikbaar. Updates hebben geen zin.
Lexmark support is frustrerend en niet erg technisch onderlegd.

De volgende problemen deden zich voor:
1. Papiergrootte werd niet herkend bij installatie, de printer bleef maar melden dat ik a4 moest invoeren. Uiteindelijke een hard reset gedaan met hulp van Lexmark (daar moest ik voor bellen) en toen werkte het.
2. Plug en play driver wordt niet herkend voor scannen, driver van Lexmark website werkt ook niet. Uiteindelijk met hulp op afstand een oude driver uit de database van Lexmark gekregen die werkte..
3. Kan het beginscherm niet aanpassen. Alle knoppen die je wil toevoegen of verwijderen worden niet opgeslagen. Scannen naar PC is dus niet mogelijk omdat ik simpelweg de knop niet kan toevoegen. Lexmark stelt voor het niet te repareren maar via een omweg te scannen vanaf de PC of naar een netwerkmap. Echt onvoorstelbaar.
4. Wachtwoord wordt niet onthouden. Voor elke geavanceerde instelling die ik wil doen op de printer wordt een (verplichte.. super irritant) gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd. Telkens als ik dit instel mag ik het 1 keer gebruiken, daarna krijg ik de melding dat het wachtwoord niet klopt. Lexmark krijgt dit niet opgelost en overweegt eindelijk dat de printer misschien 'niet goed functioneert'...

Al met al ben ik zo'n 5 uur aan het bellen geweest en zit ik nog steeds met een printer die maar half functioneert en aan elkaar hangt van workarounds. Er is echt 0 reden om voor deze printer te kiezen, want de aanschafprijs en de inktprijs zijn ook nog eens hoog en de afdrukkwaliteit niet beter dan 'normaal'.

Doe jezelf een plezier en koop lekker een printer die wel al klaar is voor de consumentenmarkt, want Lexmark is dat duidelijk (en naar eigen zeggen) nog niet.

Heb jij ook een Lexmark MC3224dwe?