LG OLED55A16LA Zwart

€ 809,-
Specificaties 55" • Ultra HD • OLED • HDR • 1 tuner • 60Hz - Bekijk alle specificaties

LG OLED55A16LA Zwart Review

Remag22 17 september 2021, laatste update op 14 november 2021, 426 views Product gekocht

LG OLED55A16LA Zwart

Heel erg mooi en contrastrijk Beeld met redelijk goed geluid voor een heel laag bedrag. Momenteel via de cashback actie voor rond de 800 euro netto. De verwerking Chip is snel wat resulteert in vlotte menu's. De Installatie en hanteerbaarheid zijn minder.

Pluspunten

• Heel erg mooi Beeld.
  • Contrastrijk beeld
  • Voor Oled nu heel betaalbaar @ 800e
  • Heel erg plat design
  • 150 euro Cashback september 2021
  • redelijk goed geluid tov dikte TV
  • Bouwkwaliteit maar toch rand loos
  • Fly Remote !

Minpunten

• Door formaat lastig handelbaar
  • Vanwege de pootjes slecht draaibaar
  • Geen Legacy IO zoals Scart
  • Pootjes vereisen schroeven ipv Click
  • Bewegingsonscherpte valt meer op

Inbrandgevoeligheid Score: 3
Mini Unboxing & Eerste gebruik review op eigen initiatief:
De eerste bevindingen na een paar dagen gebruik: Later meer.
De aanschaf was via Coolblue en ging geheel naar verwachting uitstekend.

Deze TV heeft nu via de Cashback Actie van 150 euro een uitstekende Prijs kwaliteit ratio.
Netto betaal je tijdelijk 800 euro voor deze Oled wat ongekend scherp is.

Unboxing en installatie:

De doos bevat eigenlijk twee delen een bovendeel en middendeel als een geheel en een apart onderste gedeelte. Bijeengehouden door de plastic spanbanden. Wanneer je deze doorknip kun je heel makkelijk het boven en middendeel over de TV heen los tillen.

De TV staat dan op het onderste en aparte stukje doos stabiel op de grond.

Je kan nu de TV eruit tillen en de pootjes installeren.

De installatie vd pootjes kan beter en makkelijker. De pootjes moet je schroeven ipv Clicken en dat is jammer.

Let Op !

Het eerste schroefje gaat dus naast de beugel en twee schroefjes gaan dus in de schacht van de beugel en zijn lastig te zien. Je hebt dus een kruiskop schroevendraaier nodig.

Ook is het toestel door zijn formaat nogal onhandelbaar

Eerste gebruik & Beeldkwaliteit:

Het beeld is echt heel erg scherp en contrastrijk, het is mijn eerste Oled TV. :*)
Het geluid is voor zo'n platte TV nog opvallend goed maar een soundbar kan nog steeds verbetering brengen.

De ergonomie van de TV kast zelf is niet zo goed doordat je het toestel helemaal niet goed kan draaien door de pootjes op de uiteinden van de TV. Zeker op een meubel is dat lastig.

De verwerking via de CPU Chip is snel waardoor de reactie tijd merkbaar vlot is en blijft.
Legacy IO zoals scart ontbreekt.

Ik lijk meer last te hebben van bewegingsonscherpte wat ik in het hokje Ghosting plaats.
Het kan zijn dat het erger is dan bij andere TV's of dat het meer opvalt ?

Ik moet deze TV nog de RTings fijn afstellingen geven pas daarna kan ik een definitief oordeel geven....
Standaard staat het beeld in ieder geval te helder afgesteld.

Deze TV komt met een zogenaamde FLY Remote.

Dat wil zeggen een afstandsbediening met ingebouwde 3D muisfunctie.
Onder deze functie kun je een cursor heel makkelijk over het beeld bewegen door de hoek vd remote te veranderen. Dat werkt intern met gyroscopen icm een radio receiver ipv IR..
De uitwerking hiervan is heel netjes en vloeiend.

De FLY Remote:

IO:

Voor een gedetailleerde externe review met metingen, die ik niet kan doen:

Rtings! A1 Review:

Heb jij ook een LG OLED55A16LA Zwart?