1 review

G.Skill Ripjaws V F4-4000C16D-16GVK

€ 144,40
Specificaties 16GB DDR4 @ 4.000MT/s, kit van 2 - Bekijk alle specificaties

G.Skill Ripjaws V F4-4000C16D-16GVK Review

Dopey87 12 september 2021, laatste update op 14 september 2021, 343 views Product gekocht

G.Skill Ripjaws V F4-4000C16D-16GVK

Ik had dit setje besteld maar geannuleerd. ik kwam er gelukkig op tijd achter het verschil tussen GVK en de GVKA. De timings van de GVK zijn CL16-19-19-39 en van de GVKA CL16-16-16-36. Uiteindelijk heb ik voor de GVKA gekozen, zie uitgebreide review waarom.

Pluspunten

• Relatief goedkoop voor 4000 ram
  • Stevige heatsyncs
  • Relatief low profile
  • Handmatig strakke timings mogelijk

Minpunten

• Onduidelijke specs op webshops
  • Kijk verder dan c16
  • Timings zijn 16-19-19-39
  • Voor ryzen OC te losse XMP timings

Ik had dit setje besteld maar uiteindelijk geannuleerd, (onder tijdsdruk besteld, wat ik achteraf had uitgevonden had ik ook vooraf kunnen uitzoeken. Het zal me verbazen als de gemiddelde consument zo ver gaat)
ik kwam er gelukkig op tijd achter dat er een groot verschil zit GVK en de GVKA.

In eerste instantie lijken ze op prijs na hetzelfde.
Ook zouden ze beide samsung b-die moeten hebben.
Het is ram met een cas latency van 16, maar kijk vooral verder dan c16.
De timings van de GVK zijn CL16-19-19-39 en van de GVKA CL16-16-16-36 (XMP)
Afgeleid van de review de 32gb kit en een discussie zou er met handmatig OC wel strakke timings te draaien zijn. productreview: G.Skill Ripjaws V F4-4000C16D-32GVK review door GorbazTheDragon
Dit is niet simpel en voor beginners die er niet veel tijd in willen steken niet aan te raden.

Een wereld van verschil, voor met het oog op ryzen overclocking en strakkere timings.
Let wel op, ik heb op gskill website bij specs moeten kijken om het uit te vinden.
Staar je niet alleen blind op alleen cas latency, de meeste webshops hebben de andere timings er niet op staan.
Ten tijde van mijn aankoop was het verschil maar €20 tussen de GVK en GVKA.
Ik zie dat die nu lastig leverbaar zijn en duurder.

Ik heb een review geplaatst van de F4-4000C16D-16GVKA.
Die heeft net zijn eerste memtest gepassed met 14-15-14-28 op ddr3800. infinity fabric OC op 1900 vanwege de 1:1:1 ratio de underclock maar wel strakke timings. Dat was me niet met de GVK set gelukt.
*Ik lees net een review van een andere tweaker van de 32gb set en die haalt wel strakke timings van 14-14-14 op 3800. De overclockbaarheid lijkt me bij nader inzien wel redelijk maar mij lijkt de kans kleiner dat je dat haalt. Vooral op een b550 bord, dat ik 14-15-14 haal ipv 14-14-14 zal aan mijn mobo liggen.

Ik plaats deze review vooral als waarschuwing, dit zal voor meerdere fabrikanten gelden dat je
De specsheets op de website van de fabrikant moet kijken naar de exacte timing.
Ik kon helaas nog geen reviews vinden op tweakers van veel setjes RAM

Heb jij ook een G.Skill Ripjaws V F4-4000C16D-16GVK?