Apple iPad (2020) Wi-Fi 32GB Grijs

Apple iPad (2020) Wi-Fi 32GB Grijs Review

Frans v Huizen 4 september 2021, laatste update op 5 september 2021, 439 views Product gekocht

Apple iPad (2020) Wi-Fi 32GB Grijs

Is dit de júiste iPad voor mensen die graag een tablet willen hebben voor gamen, internetten en films kijken? In deze review ga ik je vertellen over mijn ervaring over deze mooie iPad 8.

Pluspunten

• Goed apparaat
  • Betrouwbaar
  • Robuuste design
  • Snel
  • Liep nooit vast

Minpunten

• Upgraden naar 128GB is een must

Na 7 jaar was ik eindelijk toe aan een nieuw tablet. Eigenlijk wilde ik nog geen nieuwe, ik was immers zeer tevreden met de iPad 4. De iPad 4 kochten mijn ouders omdat ik naar de tabletklas ging, anno 2021 werkt nog steeds! Precies 8 jaar na dato overigens (4 september 2013).

De reden voor een nieuwe tablet was eigenlijk omdat mijn iPad 4 langzaam werd + weinig geheugen had. Maar ook omdat de huistablet Samsung Galaxy Tab 10.1 (gekocht op 5 mei 2012) niet meer goed deed. Eigenlijk in eerste instantie wilde ik de Samsung Tab A7. Maar omdat ik de iPad 4 zo fijn vond en naar mijn was ik meer tevreden dan de Samsung 10.1. Dus besloot ik een iPad 8 (2020) te halen. Apple had destijds in begin oktober studentendeal staan, 30 euro afgeprijsd (465 euro). Dat is net iets goedkoper dan de iPad 4 in 2013 voor 389 euro.

Levertijd Apple
De levertijd bij Apple was bizar slecht. Het duurde namelijk 1 hele maand om een iPad 8 binnen te krijgen. Ik bedoelde het op 2 oktober 2020 en kreeg hem op 4 november 2020 in huis. Bij andere winkels kon ik binnen 3 dagen binnenkrijgen. De reden bij Apple winkel was omdat ik 2 jaar garantie zou krijgen. Als ik bij BCC koop dan 1 jaar garantie bij Apple en 2e jaar bij BCC.

Klantenservice Apple
Ik merkte dat Apple een redelijk goede klantenservice heeft, maar ook hier met lange wachttijden (40 minuten voordat ik een medewerker aan de lijn kreeg). Mijn iPad 8 was namelijk defect, onder aan de rand zat er een duidelijke spleet. Dus maar teruggestuurd en weer 1 maand gewacht voordat ik een nieuwe kreeg: 30 november 2020.

Het product

Nu weer over de iPad 8, mijn zoektoch was kort. Zou ik de iPad 8 nemen in 32GB of in 128GB? De keus was niet moeilijk, want ik ken mezelf; ik ben namelijk een best wel groot verbruiker qua apps en games.

Eenmaal besteld bij Apple, kon ik na 4 weken wachten eindelijk genieten. Wat een geweldig apparaat! Razendsnel vergeleken met mijn betrouwbare iPad 4. Ook wat een opluchting, 128GB in plaats van 16GB.

Camera is prima, maar het kon beter. Er is namelijk sprake van ruis.
De voorcamera is zeer mager, 1.3 megapixel. Het heeft zelfs dezelfde voorcamera als mijn iPad 4 uit 2012/2013!

Schermformaat is perfect, groter hoeft niet. Kleuren spatteren, niet zoals mijn vaders iPad pro, maar gewoon goed genoeg! Ik ben daar niet extreem veeleisend, zolang het maar werkt.

Design is eigenlijk hetzelfde sinds 2013 van de iPad Air 1. Voor mij was het “vernieuwend”, want ik had immers een design uit 2011 met dikke bezels. Eigenlijk is dit qua formaat en bezels perfect! Mijn handen rusten prima.

Heb jij ook een Apple iPad (2020) Wi-Fi 32GB Grijs?

Vraag & Aanbod

Meer advertenties

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.