Marantz NR1601 Review
De bediening en de integratie met de rest van mijn materiaal kan nog beter, ik had hier, afgaande op de specs, meer van verwacht.. Zo heb ik intussen 4 afstandsbedieningen (TV - digibox - receiver - HTPC). Die van de HTPC is de meest veelzijdige (ook al heeft die van de marantz ook "learning" mogelijkheden, maar mijns inziens te beperkt) aangezien dat een gyration is waarmee ik de muis van de HTPC kan bedienen, maar die werkt dan weer niet met de marantz.
Ik kocht deze versterker/receiver omdat deze perfect in mijn meubel past. Mijn vorige was te hoog, en liep daardoor warm, en de meeste andere modellen waren ook te hoog (ook al bieden die evenveel/meer features en/of power voor dezelfde prijs).
Voor de rest heb ik geen negatieve...
Pluspunten
compact degelijke kwaliteit
Minpunten
bedieningsgemak
Eindoordeel
Ik kocht deze versterker/receiver omdat deze perfect in mijn meubel past. Mijn vorige was te hoog, en liep daardoor warm, en de meeste andere modellen waren ook te hoog (ook al bieden die evenveel/meer features en/of power voor dezelfde prijs).
Voor de rest heb ik geen negatieve opmerkingen, dit is een zéér degelijke versterker met ruim voldoende features en aansluitingen! Ik gebruik hem met een set klipsch RF-3, bi-amped (dit toestel biedt daartoe de mogelijkheid!)
Reacties (12)
• USB memory device
• iPod touch (2nd generation)
• iPod touch (1st generation)
• iPod classic
• iPod with video
• iPod nano (5th generation)
• iPod nano (4th generation)
• iPod nano (3rd generation)
• iPod nano (2nd generation)
• iPod nano (1st generation)
• iPhone
• iPhone 3G
• iPhone 3GS
Ook al veronderstel ik dat de nieuwere generaties ook zullen werken.
Qua audio heb je enkel volgende formaten, op voorwaarde dat ze niet copyrighted zijn:
WMA (Windows Media Audio) 32/44.1/48 kHz 48 – 192 kbps .wma
MP3 (MPEG-1 Audio Layer-3) 32/44.1/48 kHz 32 – 320 kbps .mp3
MPEG-4 AAC 32/44.1/48 kHz 16 – 320 kbps .m4a
WAV 32/44.1/48 kHz 16 bit .wav
Video ondersteuning is er niet, aldus de manual.
Bi-wiring zonder bi-amping vind ik zinloos; gebruik dan gewoon betere kabels, met een dikkere kern.
Bi-wiring met bi-amping kan zin hebben, als je een top-installatie hebt. Alhoewel zelfs met een top-installatie grootste effect van het bi-ampen tussen de oren zit...
Bi-amping met apparatuur uit deze klasse... dat lijkt me redelijk zinloos!
[Reactie gewijzigd door Magnum1982 op 23 juli 2024 05:40]
Als er echter vragen zijn over het toestel, kan ik proberen die te beantwoorden. De enige negatieve punten voor mij zijn de interface (onscreen, zwart wit tekst, net als op een TV uit begin jaren 90), en de afstandsbediening, die naar mijn mening ondermaats zijn.
[Reactie gewijzigd door Magnum1982 op 22 juli 2024 21:14]
Ik heb deze Marantz NR1601 nu een paar dagen in bezit, en krijg mijn 2e HDMI signaal niet doorgestuurd naar de HDMI uitgang (tv).
Het 1e signaal van mijn humax 50505c zit op de BD ingang,
Het 2e signaal is het bureaublad (pc met HDMI-uit) zit op de GAME ingang, die ik dus ook op tv wil laten verschijnen, en het liefst wanneer ik hem aansluit.
Vind het menu niet echt duidelijk terwijl dit wel zo zou moeten zijn aangezien oudere mensen zo'n ding al helemaal niet zullen snappen. Maarja goed..
Verder prima ding,
[Reactie gewijzigd door mdrongelen op 23 juli 2024 05:40]
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn