AOC C27G2ZU/BK Rood, Zwart

€ 259,-
Specificaties 27" • 1920x1080 (Full HD) • 240Hz • VA • 0,5ms - Bekijk alle specificaties

AOC C27G2ZU/BK Rood, Zwart Review

dahamsterTestpanel 26 augustus 2021, laatste update op 30 augustus 2021, 134 views Testpanel

AOC C27G2ZU/BK Rood, Zwart

Is zijn geld waard, Met g-sync(niet officeel gelicenseerd) en de hoge refresh rate loopt alles soepel.

Pluspunten

• 240Hz
  • Accuraat VA paneel
  • curved
  • Goed contrast

Minpunten

• met DCR on is wit echt heel fel

Algemene beoordeling

Ik ben over het algemeen zeer tevreden over dit scherm.
Als 1080p voldoende is, dan is dit zeker een aanrader.
Kleuren zijn mooi helder en duidelijk.
Prijs/kwaliteit verhouding vindt ik hartstikke goed.
Reageert goed geen merkbare vertraging, en met refresh rate op 240hertz in Windows vlieg je ook door de pagina's heen.

Featureset

Met de software zoals G-Menu hoef je niet in de OSD om de 'spelmodus' aan te passen, of in je input naar hdmi1/2 of DP.
Dit kan dan vanuit deze software, persoonlijk is dit mij overbodig maar het kan.
Er zit ook een 'usb hub' op de achterzijde maar wordt geen USB-B kabel meegeleverd
Er zit ook een Light FX functie maar hier is niks mee te doen.

kleurweergave - contrast en helderheid

sRGVBB 100% bereik
De kleuren zijn duidelijk helder, met HDR aan wordt het zelfs nog mooier.
Het is officieel geen HDR ondersteund scherm.
Met het VA paneel is het verschil tussen licht en donker goed te zien, kijk hoeken zijn in dat opzicht wat minder, als je er iets schuin voorzit wordt het in de verste hoek al donkerder

ghosting

Er is iets ghosting als je dit test door middel van https://www.testufo.com/ghosting
Maar in een aantal game sessies is dit niet opgevallen.

pixeldefecten

Tot nu toe geen enkele doodde pixel kunnen ontdekken.

bouwkwaliteit en afwerking

In het grootste opzicht is het stevig en van goeie kwaliteit.
Toch zitten er echter her en der scherpe randen, in mijn geval ook bij de OSD knopjes.

vormgeving

Door de dunne bezels en mijn donkere muur, lijkt het soms net of het scherm in mijn muur gebouwd zit waardoor alles eromheen wegvalt en dit in mijn ogen een mooi effect geeft.

240hz Refresh Rate > gaming snelheid

Dit samen met G-sync of Freesync zorgt voor een soepele game ervaring
Samen met dat dit een curved monitor en hoogte verstelbaar is, kun je het midden ook echt in het midden hebben.

Toen ik het scherm aangesloten had en de driver was geïnstalleerd, gelijk een pop-up van Nvidia.

Dus ondanks dat dit niet officieel een verkoop punt is van dit scherm, het wordt wel ondersteund.

Heb jij ook een AOC C27G2ZU/BK Rood, Zwart?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.