Logitech Wireless Marathon Mouse M705 Review

BJD 3 september 2010, laatste update op 3 september 2010, 1.035 views

Logitech Wireless Marathon Mouse M705

Pluspunten

• Ergonomische vorm
  • Micro ontvanger
  • Veel knoppen op de juiste plekken
  • 2 scrollmodi
  • Goede software

Minpunten

• Onprettige tracking (op meerdere pc's)

Omdat ik een extra muis nodig had voor mijn PC ben ik op internet gaan rondkijken.
Ik had goede ervaringen met de muizen en support van Logitech, dus was het een logische keuze voor mij om hier een product van aan te schaffen. Mijn oude Logitech RX720 functioneerde weliswaar perfect maar lag bij langdurig gebruik niet heel prettig in de hand. Gezien ik een ergonomisch gevormde muis zocht was de keuze tussen de Performance Mouse MX en de Marathon Mouse M705. De M705 was bijna de helft goedkoper ten opzichte van de Performance Mouse MX wat voor mij de keuze makkelijk maakte.

In de overige reviews over dit product wordt al uitgebreid ingegaan op de functies en kwaliteiten van deze muis, waardoor ik hier niet uitgebreid op in zal gaan. De muis is degelijk gebouwd, en voelt solide aan. Onder het batterijklepje is er de mogelijkheid om de ontvanger op te bergen. De muis heeft bij de duim een drietal knoppen en het scollwiel kan naar links of rechts bewogen worden om horizontaal te scrollen. Tevens kan het scrollwiel ingedrukt worden. Boven het scrollwiel zit een knop om te schakelen tussen scrollen met vliegwiel of stapsgewijs scrollen.

Na het ingebruikname van de muis viel het mij al snel op dat de tracking niet optimaal was. Ik gebruik als muismat een afgesneden rug van een multimap (canvas stijl) wat met al mijn andere muizen altijd de beste tracking gaf. De muis haperde niet heel duidelijk, maar reageerde wel "onrustig". Hierover heb ik toen contact opgenomen met Logitech waarna ik een nieuwe muis toegezonden heb gekregen. Deze vervangende muis had een nieuwer firmware en een nieuwere hardware revisie. Ondanks dat gaf de muis, zei het in mindere mate, dezelfde problemen. Uiteindelijk heb ik de muis teruggebracht naar de winkel en gebruik ik mijn RX720 weer.

Wel moet ik zeggen dat de support en service van Logitech prima in orde is. Vriendelijke medewerkers en een snelle service afhandeling.

Heb jij ook een Logitech Wireless Marathon Mouse M705?