Bluesound Node (N130, 2021) Zwart

€ 571,-
Specificaties WiFi - Bekijk alle specificaties

Bluesound Node (N130, 2021) Zwart Review

Zwiri 9 augustus 2021, 1.374 views Product gekocht

Bluesound Node (N130, 2021) Zwart

Design en touchpad met 5 presets is geweldig. Google Assistant integratie is gebrekkig. BluOS werking kan verschillen tussen devices.

Pluspunten

• 5 presets op touchpad
  • Subwoofer out
  • Airplay2 + Bluetooth streaming
  • Hi-Res muziek

Minpunten

• Google Assistant integratie
  • BluOs streaming gelimiteerd op sommige devices.
  • Geen Apple/YouTube Music

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik heb deze sinds 1 maand en ben echt wel tevreden. De touchpad met nabijheidssensor is geweldig. De 5 presets op de touchpad zijn superhandig (heeft Sonos niet).

Ben je echter fan van home-automation dan zit je beter bij Sonos en wel om deze redenen:
- Besturing voor Google Assistant werkt enkel als je Assistant in het Engels staat. Mijn huishoudhulp noch mijn Oma spreken Engels...
- Google Assistant wordt maar gedeeltelijk ondersteund en dan nog met workarounds. Je kan dus niet zeggen "Hey Google, play music on kitchen". In plaats daarvan moet je specifieke Blue Voice commando's kennen. En die wil ik niet aan mijn oma en poetshulp leren...
- Niet gerelateerd aan dit device maar aan BluOS: BluOs multiroom werkt voor sommige devices (zoals NAD T758 V3i) maar in 1 richting. Je kan dus niet het geluid van je AVR/TV streamen naar een PowerNode via BluOS multiroom.
- Zoals vermeld, Apple & YouTube Music worden niet ondersteund. Spijtig want volgens mij heeft YouTube Music net het beste suggestie-algoritme.

Heb jij ook een Bluesound Node (N130, 2021) Zwart?

Hoi Zwiri,
Ik zie dat je een 'subwoofer aansluiting' als pluspunt hebt beschreven.
Heb jij een sub aangesloten op de Node?
En zo ja, waarom niet op de receiver/versterker?

Hoe ziet je setup er als keten uit?

Groet, Remco
Hello Remco,

Setup:
- Keuken: PowerNode met 2 passieve speakers + actieve sub
- Zitkamer: TV + NAD AV met 5 passieve speakers in de zitkamer. 2 ervan zijn grote floorstanders dus heb daar (voorlopig) geen sub nodig.

Het is echt spijtig dat het geluid van de TV niet in de keuken kan afgespeeld worden. Ook de BluOs multiroom app werkt niet perfect wanneer je kamers combineert en terug splitst maar dat is met andere multiroom apps ook zo.

Groeten,
Zwiri

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.