Annke C800 I91BL Bullet 4K PoE Review

hrigteri 7 augustus 2021, laatste update op 7 augustus 2021, 416 views
De reviewer heeft het product gekregen in ruil voor het schrijven van deze review.hrigteri schreef afgelopen jaar 24 reviews, waarvan 29% gesponsord.

Annke C800 I91BL Bullet 4K PoE

De I91BM Turret en I91BL Bullet zijn onderdeel van de C800-serie van Annke. De hardware is geleend van Hikvision en is niets mis mee. De mobiele app mag wel beter; voor configuratie van de camera ben je nu eigenlijk veroordeeld tot de browser. Lees verder voor meer details en screenshots.

Pluspunten

• Kijkhoek is mega (2,8mm apertuur)
  • Nachtbeeld in kleur mogelijk
  • Zeer prima hardware
  • Hikvision tools, mogelijk ook firmware
  • App is volledig en correct Nederlands
  • H.265 en H.265+
  • ONVIF & RTSP

Minpunten

• Configuratie & management via browser
  • Veel zelf instellen
  • Matige app voor Android (& iOS)
  • Geen cloud in Europa
  • Geen H.264
  • Geen AI voor detectie personen/voertuigen
  • Geen native ondersteuning als 'Annke' in Synology

Kwaliteit Score: 5
In het kader van full transparency: ik heb deze camera van Annke ter beschikking gekregen om te reviewen. Echter zonder beperkingen; dus alles wat ik schrijf is echt mijn mening en geen sales-praat.
C800-serie uitvoeringen
De C800-serie van Annke bestaat uit meerdere uitvoeringen (Bullet, Turret, Dome) van nagenoeg dezelfde hardware, met kleine verschillen onderling als bijvoorbeeld wel of geen ingebouwde microfoon, wel of geen SD-card slot, etc. De nieuwste toevoegingen aan de C800-serie zijn de I91BM Turret en deze I91BL Bullet en hebben beiden een ingebouwde microfoon, en de SD-card max capaciteit is van 128GB naar 256GB gegaan en H.265+ ondersteuning. In alle gevallen van de C800 gaat het om een 2,8mm lens uitvoering; dus de kijkhoek is fish-eye stijl extreem groot. De 4K 8 megapixel resolutie is dan ook geen overbodige luxe.

"Annke C800 Bullet (I91BL) en Turret (I91BM)"
Lees de Annke C800 I91BM review!
Ik heb al een uitgebreide review geschreven van de Annke C800 Turret, de I91BM. Alles wat geldt voor de C800 Turret geldt ook voor deze Annke I91BL C800 Bullet. Om te voorkomen dat ik geheel copy/paste moet gaan doen, bij deze het verzoek: lees mijn review van de Annke I91BM C800 Turret.
Specificaties
Annke C800 I91BL Bullet(via Annke.com)
  • 4K Ultra HD 8MP
  • ONVIF, RTSP, FFMPEG, MJPEG
  • PoE (802.3af) of een 12v 1A adapter
  • Afmetingen: 17,1 cm bij 7 cm bij 7 cm, gewicht 430 gram
  • Kijkhoek: 102 graden
  • Video Resolution max 60Hz@15fps (3840x2160, 2560x1440, 1920x1080, 1280x720)
  • Sub Stream max 60Hz@30fps (640x480, 640x360)
Alleen de afmetingen en het gewicht van de I91BL Bullet zijn anders dan de I91BM Turret.

"Achterkant I91BL"

En de achterkant, waar de SD-card eventueel in kan en waar je ook de reset-knop kunt vinden ziet er ook anders uit. #opendeur
Waar te koop?
De Turret is wel in Nederland te koop, via Bol.com en Amazon en Epine, maar de Bullet is niet leverbaar via Nederlandse webshops (nog niet tenminste). Via Aliexpress is de camera te bestellen met levering vanuit Tjechie voor ongeveer 75 euro. Of je dan exact dezelfde camera krijgt zonder aangepaste firmware of zoiets is altijd een gokje.
Weergave
Ik heb de Bullet op een andere plek getest (ik heb een testbordje gemaakt om 4 Bullets gezamelijk, tegelijk, te kunnen testen), dus de screenshots geven net een wat andere hoek dan de screenshots bij mijn review van de Turret; de Turret hangt ook een stuk hoger (op ongeveer 2,6m). Maar voor de volledigheid dus ook wat screenshots van de Bullet zelf.

Ik heb (blijkbaar) geen nacht-kleur-shot met de Bullet gemaakt. Inmiddels zitten de 4 bullet camera's weer in hun doosjes, wachtend tot ik een vergelijk op YouTube ga doen, dus je zult me moeten geloven als ik zeg dat het effect hetzelfde is als bij de Turret.

Voor meer details, screenshots, en dezelfde conclusie die ook voor deze Bullet geldt: lees mijn review van de Annke I91BM C800 Turret.

Heb jij ook een Annke C800 I91BL Bullet 4K PoE?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.