Nokia G20, 64GB opslag Blauw

€ 160,-
Specificaties 6,5" • 1600x720 • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Nokia G20, 64GB opslag Blauw Review

robertnld 29 augustus 2021, laatste update op 29 augustus 2021, 1.277 views Product gekocht

Nokia G20, 64GB opslag Blauw

Prima "recht toe, recht aan" toestel. Ik zie Nokia kwaliteit, word blij van de vele updates, en krijg een prima prijs-kwaliteit verhouding. Met de juiste verwachting heb je een uitstekende telefoon.

Pluspunten

• Prijs - kwaliteit verhouding
  • Algemene indruk
  • Android One

Minpunten

• Wifi
  • Laadsnelheid
  • verwacht geen snelheidsmonster

Ik zocht een recht toe, recht aan telefoon. Mijn eisen waren voldoende updates, groot scherm, 64 GB opslag en betrouwbaar. Als Tweaker wil je gadgets, experimenteren en beta-software. Als mantelzorger wil je een betrouwbare telefoon met voldoende accuduur. Ik kon deze zaken niet combineren en koos daarom voor een "standaard" telefoon.

De telefoon zit er keurig uit. Android One geeft voldoende updates en komt "rustig" over. De vingerafdruk sensor aan de zijkant vond ik even wennen. Het scherm voldoet en is daarmee prima. De Wifi snelheid kan beter. Ik kon gemakkelijk een mooi hoesje vinden (dus voldoende aanbod). Ik vond de usb-c en NFC een aangename verrassing voor deze prijs.

Ik betaalde 169 euro. Ik vind dit een scherpe prijs voor een "budget" telefoon met een goede uitstraling. Als ik de vergelijking met auto's maak, dan is de positionering goed uit te leggen. Ik vind deze G20 een toestel in het B-segment (bijvoorbeeld VW Polo of Skoda Fabia). Maar binnen dit B-segment is de Nokia G20 een toppertje.

Heb jij ook een Nokia G20, 64GB opslag Blauw?

De bouwkwaliteit van de Nokia vind ik goed. Natuurlijk vind ik de bouwkwaliteit van mijn eerdere iPhone (werk) en Samsung (werk) beter. Maar als ik weer met auto's vergelijk dan zijn de werktelefoons een Mercedes, en is de Nokia een prima VW. En als je een hoesje wil, dan is er keuze genoeg. Verder levert Nokia de telefoon af met een perfect geplaatste screenprotector.

Ook het scherm vind ik goed. Eigenlijk geldt hier hetzelfde als de bouwkwaliteit (zie vorige alinea :) ). Ik kijk geen Netflix op de telefoon. Ik kijk wel veel YouTube en dat gaat prima. Ook voldoet het scherm prima in de zon. Ik zie geen korrelige resolutie, alleen zijn misschien de kleuren iets minder diep.

Ik blijf de prijs / prestatie verhouding onwijs goed vinden.
Ik ben me ook aan oriënteren op een budget telefoon. Ik las eerder dat de Motorola Moto g 5g plus ook de vingerafdruk scanner op de power knop heeft zitten, maar daar werd het door meerderen als nadeel gezien, omdat het uitzetten van het toestel(scherm) vaak resulteerde in het registreren van de vingerafdruk, waarna het toestel weer aan ging.

Hoe is jouw ervaring bij dit toestel?
Dat gebeurt mij bij de Nokia G20 nooit. Ik moest even wennen aan de plek maar eigenlijk is het wel een handige positie. En - moeilijk te beschrijven - voor het toestel is het duidelijk wanneer ik de vingerafdruk scanner, of de power functie wil gebruiken.
Bedankt voor je reactie! Ik neem het mee in m'n overweging.
Ziet eruit als een mooi toestel, en een opvolger voor mijn Nokia 5 die erg goed bevallen is. Hoe is de stevigheid van de telefoon, is een hoesje aan te raden? Hoe is de scherm met contrast/kleuren en de resolutie, komt dit niet korrelig over? Bedankt voor de review +1
Jammer dat android one alsnog zo weinig ondersteunt wordt.