Specificaties 37" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Panasonic Viera TX-L37D25 Review

Silenthunter 2 september 2010, laatste update op 12 oktober 2010, 1.464 views

Panasonic Viera TX-L37D25

Pluspunten

• Kwaliteit scherm
  • Grote kijkhoek
  • Kwaliteit behuizing en afwerking
  • Extra's (internet tv + LAN)

Minpunten

• Prijs is aardig vergeleken met andere merken

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Ik heb de tv nu een maand in bezit, bevalt erg goed. Na een lange tijd door winkels lopen en op internet alles lezen en bekijken heb ik gekozen voor de Panasonic, wel iets duurder dan bijv een samsung maar het verschil is duidelijk zowel mogelijkheden als de kwaliteit.

Het beeld is super scherp met een zeer grote kijkhoek, ook het geluid is voor een platte tv nog erg goed, in tegenstelling met andere merken. Veel aansluitingen mogelijk.

De extra's zijn ook leuk en werken goed, doomiddel van een LAN kabel (internet tv, youtube enz).
Ook het streamen van media vanaf een laptop of pc via het netwerk lukt goed (media center)

De kwaliteit komt ook nog naar voren in afwerkingen en de behuizing erg netjes.

Kortom erg tevreden met deze keuze, prijs is wat hoger maar zeer zeker de moeite waard.

• Onkyo Blue Ray Speler BD-SP308
  • Onkyo Dolby Surrond Set AVX 380
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Panasonic Viera TX-L37D25?

Hoi Silenthunter, bedankt voor je review!

Kan je wat meer vertellen over de dlna mogelijkheden? Ik lees bij Samsung reviews wisselende resultaten, hoe is dat bij Panasonic?

Kan je wat vertellen over de mogelijkheden om DVD's via een server af te spelen?
Hoe werkt het met ondertiteling, is die te kiezen of moet je bij het rippen de juiste ondertitel kiezen?
Hoe is het met het geluid, is er een delay ten opzichte van het beeld? is dat eventueel in te stellen?
Is er software nodig op de pc om foto / video te kunnen streamen?

In de specificatie lees ik ook iets over harddiskrecording via de usb aansluiting, Heb je daar al ervaring mee?

Ik hoor het graag, van wat ik tot nu toe gezien heb, heeft Panasonic toch wel hele goede beeldprestaties bij bewegende beelden....

Groet, Michel
He, Michel

Het dlna heb ik nog maar ff getest (via ethernet aangesloten) je hebt viera tools met daarin de mogelijkheid gebruikte maken van youtube, bbc, liveleak, eurosport en nog een paar ingestelde kanalen streamen van dit gaat prima.

Verder heb ik streaming een film afgespeeld vanaf mijn laptop asus g1s met n-draadloos en windows 7 x64. Een torrent en dit moet dan wel via windows media center en dus moet deze het bestand type wel ondersteunen.
Hiermee is het nog niet gelukt .srt die in de zelfde map stond automatisch mee te laten weergeven. Verder nog geen ervaring mee.

Het geluid is erg goed voor een dunne led tv, je hoeft niet speciaal de dolby surround aan te zetten. Ik heb nog geen delay gezien/gehoord.
Over het instellen kan ik alleen zeggen dat je kunt aangeven meer dan 30 cm van muur of minder.

om DVD's via een server af te spelen?
Is er software nodig op de pc om foto / video te kunnen streamen?

Over harddiskrecording via de usb aansluiting kan ik niets zeggen ik heb van kpn een harddisk recorder voor digi tv.

Ik moet zeggen dat voor tv's in de zelfde prijsklasse (en ik heb er zeker meer dan 30 bekeken in de winkels) heeft deze tv zeker het mooiste beeld.

Ik hoop dat je er wat aan het, anders hoor ik het wel

Groet Christian (Silenthunter)
Hoi Christian,

Bedankt voor de info, ga het gewoon doen, heb net online de bestelling geplaatst, volgens de planning wordt hij komende maandag 13 september bezorgd. Is overigens wel een maatje kleiner, TX-L32D25. (856 EUR ) maar de functionaliteit is identiek.

Groet, Michel
Hallo allemaal,

Kan iemand mij uitleggen hoe ik het geluid van de TV via mijn Home cinemaset (Harman Kardon AVR 139) kan beluisteren? Heb het via de audio uit (tulp stekkers) geprobeerd, maar ik krijg bijna geen geluid. Ja, als de versterker op vol staat hoor je heel zachtjes geluid. Heb het ook nog via mijn oude reciever (pioneer) geprobeerd maar het effect was hetzelfde.Dus het zal toch aan de TV liggen, maar ik kan het met de handleiding niet oplossen. Zie ik een instelling van de TV over het hoofd of kan ik beter op een andere manier het geluid van de tv ontsluiten?

Alvast bedankt voor jullie reacties!