Specificaties router - Bekijk alle specificaties

D-Link DGL-4100 Router Review

Ook 10 juni 2006, laatste update op 3 januari 2010, 435 views

D-Link DGL-4100 Router

Pluspunten

• snel, zeer stabiel, uitgebreide configuratie, veel instelmogelijkheden

Minpunten

• Beperkte DHCP client list (ik zou zelf wat beter/langer willen zien wie welk IP adres van de router heeft gehad)
  • Beperkte informatie over het WAN IP adres - je ziet niet wanneer je de lease (van je ISP) hebt gekregen en/of wanneer die verloopt.

Beheerbaarheid Score: 5
Zeer degelijke en stabiele router. Staat gewoon weken-maanden achtereen z'n werk te doen terwijl ik met andere routers nog wel eens reboot moest uitvoeren. Ondersteunt met groot gemak lekker veel connecties (ideaal voor P2P toepassingen) en biedt uitgebreide configuratie mogelijkheden (traffic shaping, QoS etc). Ook het aantal poortforwards en regels wat je kunt gebruiken lijkt eindeloos!

De GBit poorten werken ook goed mee en de doorvoersnelheden zijn OK (al kan dat volgens mij iets beter als Jumbo Packets ondersteunt zouden worden).

Kastje is simpel uitgevoerd (plastic) en is voorzien van felle blauwe connectie-lampjes. Deze zijn zo fel dat je het apparaat beter niet in je slaapkamer kan plaatsen (tenzij je normaal ook al met een lampje slaapt ;))

Heb jij ook een D-Link DGL-4100 Router?