Dyson V15 Detect Absolute Review

sjtienuh 28 juli 2021, 769 views

Dyson V15 Detect Absolute

reinigd prima, zwaar qua gewicht

Pluspunten

• reinigt goed

Minpunten

• zwaar

Energieverbruik Score: 3
Mijn eerste gedachte bij het uitpakken van de stofzuiger was: "wat een bouwpakket"
Net als iedere man ben ik niet iemand die als eerste de handleiding erbij pakt om te lezen hoe wat en waar. Uiteindelijk toch maar gedaan om te zien op welke manier en welke zuigmonden gebruikt kunnen worden.

Het in elkaar zetten gaat zeer eenvoudig en er is geen kracht voor nodig om hem in en uit elkaar te halen. Het design van de stofzuiger is futuristisch en voor mij niet storend, echter past het niet in ieders interieur als deze in het zicht staat. Bij ons wordt deze opgeborgen in een kast.

Bij het eerste gebruik vielen mij 2 dingen op: 1 het gewicht 2 het moeten vasthouden van de knop beide zie ik voor nu nog als minpunt van deze stofzuiger. echter ben ik tevreden over de zuigkracht en sta ik ervan te kijken hoeveel vuile delen er opgezogen worden mede door de laser valt dit op tijdens het stofzuigen wanneer er minder licht is. ideaal voor onder kastjes of onder de bank. De informatie over de vuile deeltjes wordt weergegeven op het display, ik zie dit meer als gimmick als een toegevoegde waarde.

Van dyson was ik gewend dat bij het legen van de stofzuiger er een klepje open ging en dat deze leeg te schudden is. Echter bij dit model schijft de bak er als het ware eerst een klein beetje uit en valt dan de bak pas open. gelukkig deed ik dit buiten en hoefde ik niet opnieuw te beginnen. Ik gebruik vooral de zachte borstel op onze parket en laminaat vloer. De kleine borstel is ideaal voor het bankstel en de auto goed te stofzuigen al met al doet de stofzuiger wat die moet doen, maar heb ik nog niet 100% de wow.

Heb jij ook een Dyson V15 Detect Absolute?

Ik zelf heb de V11 die qua vorm hetzelfde is als de V15. Het grootste nadeel vind ik de plaatsing van de accu aan de onderkant. Hierdoor kun je met de zachte borstel niet ver genoeg onder kasten komen. Dit zou voorkomen kunnen worden door de zachte borstel 90 graden kantelbaar te maken zodat je de stofzuiger ook 90 graden kunt kantelen. Dan zit die accu opzij en kan je wel goed onder kasten komen.