FSP FlexGURU 250W Review

D-Three 28 juli 2021, laatste update op 7 augustus 2021, 375 views Product gekocht

FSP FlexGURU 250W

Zuinige en degelijke flex-ATX voeding voor een goede prijs. Enkel jammer dat deze modulaire voeding niet echt modulair is.

Pluspunten

• Zuinig
  • Prijs/Kwaliteit verhouding

Minpunten

• Niet echt modulair

Uitrusting Score: 4
Aansluitingen Score: 3
Prestaties en stabiliteit Score: 4
Koelvermogen Score: 4
Deze voeding heb ik gekozen voor zijn degelijkheid en zuinigheid. Het eerste moet uiteraard nog worden bewezen ;) Maar FSP is gekend voor zijn voedingen dus heb ik er vertrouwen in.

Wat betreft de zuinigheid, deze voeding heeft volgens de specificaties 80% efficiëntie bij 10% load (25W). De voeding gebruik ik momenteel in een rack-behuizing voor een thuisservertje. Het idle verbruik schommelt rond de 11W (gemeten met een goedkope verbruiksmeter). Dit in combinatie met een i3-8100 en 1 x 2,5 inch disk.

Het enige maar wel grote minpunt is dat de modulaire kabels niet echt modulair zijn. Ja, je krijgt er losse 2 kabels bij die je kan in pluggen in de voeding. Maar het betreft 1 kabel met alle voedingsstekkers voor het moederbord en een 2de kabel met alle andere stekkers (molex, sata, floppy). Dus als je geen drives gebruikt (lijkt mij vreemd) of enkel een M.2 SSD dan kan je inderdaad een kabel weg laten. Maar in de meeste gevallen heb je dus wel beide kabels nodig.

Misschien toch een pluspunt wat betreft de stekkers; ik denk niet dat je snel iets te kort zal komen. Voor zo'n kleine voeding (zie trouwens de laatste foto met een A4 blad ter vergelijking) heb je best wat aansluitingen:
• ATX 20+4
• 4+4 PIN
• 4 x SATA
• 2 x molex
• 1 x floppy

Wat betreft het geluid, de 40mm fan is niet fluisterstil maar zeker ook niet erg luid te noemen. Ik zou acceptabel noemen.

Over het algemeen is de FSP FlexGURU zeker een aanrader als je op zoekt bent naar een flex-ATX voeding.

Ter info; deze bestaat ook nog in een 300W uitvoering.

Heb jij ook een FSP FlexGURU 250W?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.