Gigabyte M27Q Zwart

€ 378,56
Specificaties 27" • 2560x1440 (Quad HD) • 170Hz • SS IPS • 0,5ms - Bekijk alle specificaties

Gigabyte M27Q Zwart Review

vtrisjin 24 juli 2021, laatste update op 25 juli 2021, 283 views Product gekocht

Gigabyte M27Q Zwart

Veel getwijfeld over de Gigabyte M27Q en de MSI MAG274QRF-QD. Na twee maal 5+ dode pixels toch voor de MSI gegaan en geen moment spijt! De IPS glow op de M27Q leken twee schijnwerpers onderin, aan het wachten op het 20th century fox logo elk moment. Succes met de Loterij

Pluspunten

• 170Hz
  • Geen 'gamer' look
  • Uitmuntende response times op 1 overdrive setting
  • G-Sync werkt prima
  • Kleuren geweldig out of the box
  • Prijs/Spec is fascinerend
  • PiP met andere sources

Minpunten

• Slechte QA; 2 maal dode pixels
  • IPS Glow; echt ondermaats
  • Veel berichten op fora ivm dode pixels direct of na x maanden
  • BGR ipv RGB pixel layout

Veel getwijfeld over de Gigabyte M27Q en de MSI MAG274QRF-QD. Toentertijd was de MSI een stuk duurder (op het moment van schrijven is het maar 20 euro) maar gelukkig voor mij was er net een actie toen ik het tweede "defecte" scherm terugstuurde. Ik zeg "defect" omdat dode pixels natuurlijk niet als defect telt nagenoeg.

Qua feature set en specificaties is het een no brainer, haal dit scherm!
Echter is er een flinke adder onder het gras, namelijk een reële kans op dode pixels out of the box of paar maanden later. Grote review kanalen prijzen dit scherm, aanbidden het maar die krijgen natuurlijk de 'beste' exemplaren.
Online in reviews op verschillende site en fora is er echt veel klacht over dode pixels, en uiteraard; een tevreden klant zal niet snel een review achterlaten dus natuurlijk staat het vol met 'ik heb dode pixels en/of backlight bloom, maar het is wel erg veel.

Ik zou iedereen die dit wellicht leest vriendelijk adviseren om de kans niet te nemen. Ja de prijs is super aantrekkelijk voor wat je krijg en ja je kan er een pixelgarantie bij kopen (of niet en retour sturen koop op afstand) maar de tijd en moeite die het gaat kosten en de kans dat NA een bijgekochte pixelgarantie er dode pixel ontstaan is het gedoe echt niet waard.

Eerste en laatste keer dat ik een Gigabyte scherm heb gekocht, hou het maar bij moederborden.

Heb jij ook een Gigabyte M27Q Zwart?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.