Asus AiMesh AX6100 WiFi System (RT-AX92U 2 Pack)

€ 309,66
Specificaties WiFi-ax • 4-poorts switch (max 1Gbps) - Bekijk alle specificaties

Asus AiMesh AX6100 WiFi System (RT-AX92U 2 Pack) Review

Avdo 16 juli 2021, laatste update op 16 juli 2021, 582 views Product gekocht

Asus AiMesh AX6100 WiFi System (RT-AX92U 2 Pack)

Wat een heerlijk setje routers! Goede performance, groot bereik en zeer stabiel. De ASUS AI Mesh software valt tegen, maar gelukkig hoeven we dat niet te gebruiken :)

Pluspunten

• Groot bereik op 5 GHz
  • Stabiele verbinding
  • Snel: 120 MB/s via WiFi 6, potentieel meer

Minpunten

• ASUS AI Mesh software

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 5
Wat een heerlijk setje routers!

Ik gebruik deze in combinatie met de Ziggo WiFi ac router, met een bedrade backhaul en alle APs op 5 GHz.

Na uitgebreid testen heb ik besloten de ASUS AI functionaliteit uit te zetten - je verliest namelijk toegang tot de geavanceerde wifi instellingen op de secundaire unit wanneer je ze koppelt als 1 systeem. Bovendien vond ik het roamen tussen de verschillende access points niet zo goed werken, al zou dat ook te maken kunnen hebben met de derde (Ziggo) router die niet in dit systeem is opgenomen.

Nu moet ik de APs apart beheren en kan ik op elke unit de Wifi kanalen apart kan afstellen. Immers, aan de ene kant van het huis gebruiken de buren kanalen A, B en C, en aan de andere kant van het huis X, Y en Z. Door aparte configuratie kan ik de overlap compleet omzeilen.

De WiFi ax connectiviteit heb ik getest door een groot bestand te kopiëren van mijn bedrade PC, dit ging met ~120 MB/s, wat zou kunnen betekenen dat de beperking in de bekabelde gigabit link ligt. Het was fantastisch geweest als de ethernet poorten 2.5 Gb/s ondersteunen, maar desalniettemin denk ik dat dit systeem nog jaren mee zal kunnen.

Heb jij ook een Asus AiMesh AX6100 WiFi System (RT-AX92U 2 Pack)?

Vraag & Aanbod

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.