Epson EcoTank ET-4750

€ 399,-

Epson EcoTank ET-4750 Review

TweakersAddict 15 juli 2021, laatste update op 20 juli 2021, 900 views Product gekocht

Epson EcoTank ET-4750

Zie uitgebreid verslag :-)

Pluspunten

• Bedraad: Wordt automatisch herkend via UTP netwerk op laptops (Win10).
  • Rete scherpe afdrukken na enige aanpassingen in de instellingen.
  • Papier invoer veel stiller na instellen "Stille modus". Wel iets langzamere prints wanneer deze is ingeschakeld.
  • Huismerk van Sneltoner dye inkt stukken goedkoper :-) (50% korting t.o.v. EPSON inkt))
  • Scan is super scherpe kopie van orgineel.
  • Documenten print is zeer goed na aanpassingen van instellingen.
  • Scannen op 1200/600 dpi hoge kwaliteit wanneer scan via ADF
  • Prima all -in-one printer voor thuis

Minpunten

• Hoge prijs (€319,-).
  • Wifi direct maar voor 4 devices.
  • Super klein schermpje.
  • Geen touchscreen.
  • Niet de stevigste printer. Twee bewegende delen voelen slap aan.
  • Drivers voor scanning software weggestopt op website (CD niet gebruikt).
  • Scannen via glasplaat resulteert altijd in een scheve scan.
  • Drivers niet te vinden via de Win10 Store zoals vermeld in manual, maar alleen op de Epson website

Inktverbruik Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 5
Afdruksnelheid Score: 4
Scankwaliteit Score: 4
Scansnelheid Score: 3
Update:

Dubbelzijdig printen kan wel, maar moet via intern menu van printer instellingen. Kostte me heel wat tijd om die te vinden. Je moet dan wel de driver downloaden van de Epson website.

De (geluidruchtige) snelle printer setting kan worden teruggezet naar "langzamer" printen in de pirnter opties in Windows 10 > Epson settings. Dan echt een behoorlijke geluids reductie, maar wel ietsje langzamer met printen (10-20% ofzo, pinuts dus)

De gebruiksaanwijzing verteld je dat de Windows 10 drivers niet te downloaden zijn van de Epson website maar alleen te vinden zijn in de Windows 10 store. Dit is 100% incorrect. De drivers zijn WEL te vinden op de website maar NIET niet in de WIndows 10 store... Laat u zicht niet misleiden door deze mis-informatie! Om alle printer opties te krijgen, moet je de Epson universal printer driver even van de Epson website downloaden.

Scheve scan: De scheve scan via de glasplaat kan gecorrigeerd worden! Na installatie Epson Scan 2 software, daar is een option "SCAN SKEW" die je aan moet zetten. Dan is de scan kaarsrecht! (Idioot dat dit niet standaard aanstaat in de software...!)

De aan/uit knop. Dat is iets speciaals ha ha, ja! Om de printer UIT te zetten druk je op de ONOFF button. Maar dan vraagt de printer "Are you sure" (Ja ik druk niet voor niks op die knop grrr!) en zul je met de pijltjestoetsen eerst naar OK moeten en dan op de OK knop drukken.
Het staat nergens vermeld, maar dit werkt ook: Druk kort (1 sec) op de ONOFF button, wacht 1 seconde, en druk dan 3 seconden weer op de ONOFF button en de printer schakelt uit!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Orgineel review:

Dit is een school voorbeeld van een alles-in-een printer voor thuis gebruik. Snel uitgepakt en wezen uitproberen!

Zoals bij de plus en min punten vermeld, wel heel wat instellingen nodig om tot echt mooie prints en scan te krijgen, maar dan zijn ze dan ook echt fantasties!

Echt jammer dat de scan via de glasplaat altijd een scheve scan opleverde. Voor mij een reden om geen "uitstekend" eindoordeel te kunnen geven. Andere reden is geen dubbelzijdig printen. Jammer maar helaas.

De plastic behuizing voelt slap (wiebelig) aan als je het eerste en of tweede gedeelte optilt. Het klik mechaniek (die de kleppen omhoog houden) zitten alleen aan de rechterkant en dat maakt het allemaal wat slap en je checked meerdere keren of ze wel locked... Ze zal toch maar naar beneden vallen op de glasplaat. Weegt nogal wat....

Instellingen allemaal via een mini schermpje, dat had echt wel 2 x zo groot gemogen. Geen touchscreen helaas.

Inkt vullen is een eitje, werkelijk. Geen gekoei maar ik heb wel de vulopeningen nog even schoongemaakt met een keukendoekje (papier) voordat ik de containers weer afsloot.

Na diverse instellingen een still printer die snel en vooral echt mooi print. Zeer tevreden tot nu toe!

Heb jij ook een Epson EcoTank ET-4750?

Kan volgens mij wel automatisch dubbelzijdig printen
Hoi Han,

Idd, ik heb het review aangepast. Na letterlijk uur zoeken ofzo (zie update van artikel voor de details) heb ik het gevonden.

De standaard Win10 driver voor Epson heeft deze mogelijkheid niet!
Ik ben zoekende naar de mogelijkheid om automatisch dubbel zijdig te printen maar kom er niet uit. Kun je misschien zeggen welke driver die mogelijkheid wel biedt, alvast dank.
Cor

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.