Arenti GO1

Specificaties Draadloze buitencamera + app - Bekijk alle specificaties

Arenti GO1 Review

kaeferNewbie 12 juli 2021, 743 views Product gekocht

Arenti GO1

Dit is een hele goede camera, zeker gezien het budget. Het geeft duidelijk beeld, zowel overdag als 's nachts, en de batterij gaat ook lekker lang mee ! ik raad ditt product aan.

Pluspunten

• Duidelijk beel
  • Waterdicht
  • Goede batterijduur

Minpunten

• Camera instellingen zijn in het begin wat zoeken
  • Krijg 'm niet gekoppeld in Tuya/Smart life app

Kwaliteit Score: 5
Ik kocht deze camera via iBOOD en wil er graag ook even gebruik van maken om, naast een review van het device te schrijven, ook even een pluim op de hoed van iBOOD te steken.

Zoals aangegeven in de advertentie, werd de bestelling aan mij verzonden via PostNL. Echter, tijdens het opvolgen van de track&trace, ging de levering plots van "onderweg voor aflevering" naar "klaarmaken door afzender". De ervaring leert me even geduld te oefenen maar de dag erop kreeg ik al een email van iBOOD dat zij ook gemerkt hadden dat er iets mis was en dat zij het verder zouden opvolgen. Enkele dagen later had ik de camera toch nog in mijn bezit.
Goede opvolging, ik ben zeer tevreden van deze service !

Nu graag even verder over de camera :
Het toestel kwam toe in een stevige, degelijke verpakking en was erg simpel om in gebruik te nemen.
In de verpakking trouwens ook vijzen en pluggen om het toestel te bevestigen, alsook 2 houders: 1 houder in statiefstijl, waar de camera dus op te schroeven is. De andere houder is van ijzer/staal waardoor de camera aan de achterkant magnetisch bevestigd kan worden. Beide houders zitten goed in de lak, de ongelakte delen zijn van RVS dus ook deze zijn perfect geschikt voor buiten.

We kochten de camera om onze pup in de gaten te houden wanneer ze buiten in de kennel zit. We hebben dit voorlopig nog niet buiten kunnen testen (omdat de pup voorlopig nog binnen slaapt ;) ) maar wel binnenshuis gebruikt, zowel overdag als 's nachts. Gezien de IP65 certificering mag buitengebruik geen probleem vormen.

Zowel overdag als 's nachts krijgen we duidelijk beeld van deze camera, ook het geluid werkt goed en is duidelijk (zowel microfoon als luidspreker). De bewegingsdetectie slaagt er wel in om grotere beweging, zoals mensen en kinderen, te detecteren maar beweging van de pup wordt niet meteen gedetecteerd dus een bepaald niveau van beweging blijkt nodig vooraleer het opgepikt wordt.

Voor mij is het gebruik als alarmsysteem niet nodig maar ik zie zeker dat dit toestel daarvoor gebruikt kan worden.
De camera valt (onder andere) te integreren met Google Assistant routines, waarbij je de bewegingsdetectie als trigger voor een actie zou kunnen gebruiken.
Ongetwijfeld zijn er nog andere integraties mogelijk maar dit heb ik zelf niet nodig, dus niet onderzocht.

De activatie en registratie via de eigen app van Arenti werkt foutloos, deze app valt dan op zijn beurt weer te linken met Google Home als service.
Kleine notitie daarbij, het bekijken van de camerabeelden lukt wel via de Arenti-app of via smart displays en Chromecast maar niet rechtstreeks vanuit de Google Home app.

Ik heb ook al redelijk wat Tuya-compatibele apparaten, waarvoor ik de Smart life app gebruik, en ik had gehoopt (voor het gemak) om de camera ook in deze app te registreren. Dat is me echter niet gelukt. De gegenereerde QR-code van de app wordt niet herkend door de camera. Hetzelfde setup proces werkt dus wel naadloos via de Arenti-app.
Dit mag echter geen spelbreker zijn want de Arenti-app werkt prima !

Overall raad ik deze camera zeer zeker aan. Als ze nog eens passeren op iBOOD, zoek ik m'n "camera-park" zeker nog verder uit te breiden !

Heb jij ook een Arenti GO1?

vandaag weer op Ibood!
Hoe is je ervaring met het Bereik? Ik heb hem aan de schuur hangen, afstand tot Deco M5 binnen is (door glas) max 8 meter, dat redt hij niet.
Kan ik me niet over uitspreken, eerlijk gezegd. Mijn huis en daarbij horende grond zijn van voren tot achteren en van onder tot boven gedekt door Netgear Orbi's.
De Orbi satelliet in de veranda, dus ook achter dubbel glas, dekt probleemloos de hele 700m2 tuin
Bedankt voor je reactie!

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.