1 review

Bosch TWK7203

€ 88,99
Specificaties 1,7 liter rvs kan met 2.200 watt vermogen - Bekijk alle specificaties

Bosch TWK7203 Review

briswa 11 juli 2021, laatste update op 13 juli 2021, 531 views Product gekocht

Bosch TWK7203

Mooie waterkoker van RVS met warmhoudfunctie en basisstation, maar te duur voor wat 'ie doet.

Pluspunten

• Kan 0.3L koken
  • Mooi design
  • Live temperatuur 70-100 graden volgen
  • Warmhoudfunctie max 30min

Minpunten

• Duur (€90)
  • Buitenkant gloeiend heet na koken
  • Groot incl. basisstation
  • Waterniveau achter handvat

Ik heb de waterkoker vergeleken met mijn vorige waterkoker, een 4 jaar oude waterkoker van de Lidl. Hij maakt evenveel lawaai, maar is wel een stukje sneller met koken. Prima piep wanneer 'ie klaar is.

Pluspunten:
- Mooi strak en modern design
- Robuust gebouwd, RVS (ook binnenin m.u.v. sensoren)
- Huidige temperatuur tussen 70 en 100 graden zie je live oplopen op het basisstation (per 5 graden)
- Minimum hoeveelheid water is 0.3L waar het bij de meeste waterkokers 0.5L is. Bespaar je wat water/energie mee.
- Temperatuur instellen op het basisstation met de schuifregelaar werkt goed
- Overgebleven stroomkabel kan in de onderkant van het basisstation worden weggewerkt.

Nadelen:
- Kooktijd 0.5L is 1 minuut en 47 seconden. Geadverteerd door verkopende website: 1 minuut 10 seconden. De oude waterkoker deed er 2 minuten 22 seconden over
- Duur (€90)
- Dubbelwandig en zou daarnaast (relatief) koel moeten aanvoelen na het koken, maar in de praktijk is de buitenwand na 0.5L zó heet dat je daar gemakkelijk je vingers aan brand. Verkopende website gaf aan dat het prima aan te raken zou zijn.
- In combinatie met het basisstation een vrij groot
- Positie kijkvenster hoeveelheid water onhandig achter handvat
- Deksel gaat niet volledig verticaal open, vullen is iets minder makkelijk.

Heb jij ook een Bosch TWK7203?

Het is bloedheet, of gloeiend heet.
Het is niet eens zozeer dat de verkoper aangeeft dat je 'm aan kunt raken, het staat overduidelijk in de promotie foto's van Bosch zelf. Al eens contact met Bosch opgenomen? Want dat is dan of een productiefout of een vrij grove ontwerpfout.
De klantenservice van Bosch geeft aan dat de buitenkant inderdaad koel moet blijven na het koken van water zoals de foto's suggereren en de website aangeeft ("Dubbelwandige behuizing: houdt het water heet en de buitenkant van de waterkoker koel").
De technische afdeling van Bosch zal contact opnemen om te kijken wat het probleem is. Wordt vervolgd :)
Het vervolg: geen reactie vanuit de technische afdeling van Bosch.
De nadelen van het apparaat wogen voor mij niet op tegen de voordelen, hij is retour gegaan.
Is bij de mijne ook het geval, denk dat de bodem waar het warmte element tegenaanzit gewoon helemaal doorloopt naar de buitenkant want dat is makkelijker/goedkoper te maken dan er wat isolatiemateriaal tussen zetten. Het water koelde wel ietsje langzamer af dan in mijn oude plastic waterkoker, maar het is ook zeker geen isoleerfles.

Al met al ben ik ook aan het denken over retour, de bouwkwaliteit is het toch net niet voor deze prijs.

Het water schud er niet superfijn uit, met name het laatste beetje.
Er blijft een paar ml water in achter/hij schud niet volledig leeg.
Had voor 90 euro toch wel een metalen scharnier in het deksel verwacht.
Misschien dat het mijn thermometer is maar volgens mij kookt ie ook net 1-2 graden onder de ingestelde temperatuur, morgen nog wat meer testen.

[Reactie gewijzigd door KSU4reqY op 30 november 2021 00:04]

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.