Microsoft Remote Keyboard Review

player-x 3 februari 2007, laatste update op 25 mei 2009, 9.226 views

Microsoft Remote Keyboard

Pluspunten

• Goed toetsenbord
  • Zit alles op wat je nodig hebt om een HTPC en / of MCE te besturen
  • Goede ontvangst zeker voor IR. (10m+)

Minpunten

• Waardeloze muispointer, wat dit toetsenbord gewoon waardeloos maakt als je de muisfunctie wild gebruiken

Het toetsenbord
Het toetsen bord werkt prima doet pressies waar het voor gemaakt is, en heb hier totaal geen klachten over, ontvangst is ook zeer goed via de MCE ontvanger,
Hij klinkt een beetje rammelig maar voelt absoluut niet zo aan, en heeft een goede toets aanslag, en is bijna vergelijkbaar met een standaard ramplank.

De muispointer
De muis pointer is gewoon crap, dacht eerst dat ik een defect toetsen bord had, en was al van plan om het terug te sturen. Tot dat ik op het net andere artikelen had gelezen, die precies hetzelfde probleem beschreven. Er zit gewoon geen gevoel in, gaat van langzaam in een keer over naar snel met niks er tussen, werkt soms gewoon helemaal niet!

Het beste is hij te beschrijven als: Je hebt de perfecte auto gevonden op papier. Hij rijdt 1 op 100, roest niet, perfecte stoelen, alle ruimte die je nodig hebt en alle opties die je wild hebben zitten er op/in. Je koopt hem en als je voor de eerste keer er mee gaat rijden kom je er achter dat de stuurstang niet van staal is gemaakt maar van rubber. Ja hij trekt perfect op, ja hij is zuinig, lekkere stoelen, ja alle opties die je wou zitten er op, MAAR ……………..je kan er niet me rijden om dat elke keer dat je de bocht door wild moet je terug naar 5km/u want je weet nooit hoe je de bocht door komt. Je hebt dus de perfecte auto gevonden, maar hij is dus bijna onbruikbaar, ten zij je nooit de bocht om hoeft. (lees je hebt de muis niet nodig).

Heb 3 laptops gehad met Mouse pointer, maar geen van deze had zo een slecht gevoel, en waren op zeker 10x beter

Algemene beoordeling
Heb hier 20% gegeven omdat het toetsen en de rest zo goed is en de ontvangst ook nog eens, maar als de mouse pointer van de zelfde kwaliteit zou zijn geweest zou hier een wel verdiende dikke 100% gestaan hebben.

Ergonomie
Voor mij is hij prima kan makkelijk op de bank zitten met hem op schoot en prima typen.

Functionaliteit
Tja weer die muis anders zeker ook 100% hier. Want je, kan je volledige HTPC er mee besturen, en op de teletekst knoppen na kan je er zelfs meer mee dan met de standaard MCE ab

Precisie
En ook hier weer die muis voor de rest 100%.

Vormgeving
Zeer goed hij licht lekker in de hand of op schoot en alles zit waar het wezen moet en met al die functionaliteit heb je toch nog niet het gevoel dat het toetsen bord druk is of dat je per ongeluk toetsen in druk als je hem op pakt.

Bouwkwaliteit
Gewoon goed en op de muis na natuurlijk ;) slecht de 20% die ik dan ook heb ge geven is puur foor de muis
Voor de rest, hij voelt gewoon aan als of je hem een paar keer kan laten vallen zonder dat dit kwaad kan.

Drivers / support
Driver zit in MCE en krijg je als je MCE hebt ge update / Support kan ik weinig over zeggen het is een toetsenbord en hij is van MS bedenk zelf maar wat je van MS support vind.

Als de muis goed had gewerkt had ik dit product 100% algemeen beoordeling gegeven. Nu is het een apparaat dat voor 2/3 perfect werkt en voor 1/3 crap is.

Overige
Dit toetsen bord werkt alleen met geniune MCE, tenzij je naar de file Windowsxp-Kb912024-v2-x86-Enu.exe zoekt dit is de keyboard driver als je hem onder XP wilt gebruiken.
Of zo als ik met het zeer gebruiks vriendelijke en uitgebreidere mediaportal wilt gebruiken samen met XP http://www.team-mediaportal.com

Heb je een draadloos toetsenbord nodig zonder echte muis functie zoek dan niet veder.
Heb je ook de muis functie nodig kijk nog even veder, Want hij werkt wel maar daar is ook alles wel mee gezegd.

Update: 11-7-06
Na een maand erger ik me nog steeds aan die …. Muispointer, en het wendt niet echt

Update: 3-2-07
Heb een Logitech DiNovo edge gekocht wouw dit is echt een mooie ramplank die er echt gelikt uit ziet, was alleen een beetje duur maar wel waard

Heb jij ook een Microsoft Remote Keyboard?

Dank je voor de review, erg uitgebreid.

Wat is trouwens de maximale afstand waarom het toetsenbord werkt? Mij huisgenoot heeft een logitech wireless ding en die werkt niet op 2 meter, slechts 1.5 ofzo.
Geen idee maar zolang hij een beetje vrije ruimte heeft doet hij het al, ook via een muur.
En als ik in de gang sta (+/- 7m) en richt hem de andere kant op doet hij het nog steeds.
Ik snap niet dat je de algemene beoordeling het laagste cijfer geeft. Dit strookt niet echt met je overige beoordelingen en je review.
Hmm. hoe zeg ik dat het beste...

Je vind de perfecte vriendin kan lekker koken, ziet er goed uit, ze licht lekker op schoot, ect. ect. :9~

MAAR, je hebt over een belangrijk onderwerp altijd ruzie dus je kan haar niet uit staan. |:(

Zo iets als een, lekker geil dom blondje, ja je wild er op springen, maar totaal onbruikbaar voor een echte relatie :+
Ik vind 'MAAAAAAR !!!!!' wel een beetje een vreemd kopje in een review van een toetsenbord...
Ja je hebt meschien gelijk, zo beter

'MAAAAAAR !!!!!' het trok wel aandacht op het belangrijke onderdeel.
Lichtelijk OT, maar ter aanvulling: Die "twee losse extra ontvangers" zijn geen ontvangers, maar zenders. Kan je je versterker uitzetten met je MCE remote/keyboard. Werkt overigens ook in/met MediaPortal. Google eens op "MCE Blaster".
OT ???

Je hebt gelijk is veranderd, tnx.
Maar de ontvangst zonder de twee ontvangertjes is dus nog steeds uitstekend :o
Vraagje...
ik heb enrgens kunnen vinden of die IR zender ook bij het toetsen bord zit?
Zit deze erbij of moet je daarvoor de remote ookal hebben wat ik een aantal keer las?
Zit alleen bij de AB, die moet je dus los er bij koopen
(De AB werkt echter heel goed en is zijn geld dan ook best wel waard)
Update: 3-2-07
Zou je hier ook een review over kunnen schrijven. Ik ben het eens met deze beoordeling, dus ben benieuwd naar je ervaring met de logitech..
Niet om je af te kraken, maar er zitten nogal wat spelfouten in je survey :7
pressies > precies, ramelig > rammelig, wild > wilt
Daarnaast zouden een paar extra komma's en punten de leesbaarheid aanzienlijk vergroten.

@player-x, stuk beter zo, vermoedde al dat je woordblind was.
Tja dat krijg je als je woordblind bent heb de spell check er over gegooit maar vond deze niet of had geen alternatief maar bedankt zal het veranderen
Het is sowieso. Zie je dit nu echt niet?
Het is sowieso. Zie je dit nu echt niet?
Ik denken jij moeten heel slim zijn, JIJ toch begrijpen dat "zo wie zo" hetzelfde is als "sowieso", ja ik denken jij moet wel heel erg slim zijn, ik denken jij zeker Nederlands gestudeerd op Universiteit.

Ik jou hier link geven over wat zijn woordblind, jij dan misschien beter kunnen begrijpen, wat is woordblind zijn ? :?

Jij lezen jij misschien nog slimmer zijn na lezen, jij dan misschien begrijpen dat "zo wie zo" en "sowieso" hetzelfde zijn voor mij.

Ik misschien maar dom zijn, wan ik niet goed schijven kunnen, ik maar IQ hebben van 137, ik begrijpen jij slimmer zijn.
Tja dat krijg je als je woordblind bent heb de spell check er over gegooid maar vond deze niet of had geen alternatief maar bedankt zal het veranderen
Ja, ik heel slecht Nederlands kunnen schijven, maar denk jij nog veel slechter Nederlands kunnen begrijpen, ik jou zeggen dat ik woordblind zijn, en jij nog steeds niet begrijpen.

Ik denken, dat ik blij zijn, dat ik alleen maar woordblind zijn.
Ik misschien slimmer zijn dan jij doen :+

Ik denken dat jij misschien hopeloos zijn.
Ik durf het TB mouse pointer nog amper aan te raken. Ook wij gebruiken hem als media setje. De mouse pointer maakt je echt helemaal krankzinnig, zo enorm vervelend gaat de aansturing.

Ik ben inderdaad verbaasd dat MS zo iets gaars op de markt kan brengen, zelfs Thrust zou dit niet eens kunnen. Verder is het TB wel ok, maargoed de meeste mensen kopen heb ws vanwege de mouse pointer.
ik heb het toetsenbord eergister besteld op internet heb het vandaag binnen gekregen maar ik krijg het niet aan de praat... ik heb die driver wel geinstalleerd maar hij werkt nog steeds niet.... ik wil het toetsen bordt voor me laptop gebruiken omdat ik die aan me tv heb aan gesloten en dan lekker op de bank kan hangen. ik heb een HP pavillion dv9000 laptop... is er iemand die mij kan helpen?

vriendelijke groet bart