Specificaties WiFi - Bekijk alle specificaties

Xtreamer SideWinder Edition 2010 Review

raimondP 27 augustus 2010, laatste update op 28 augustus 2010, 3.437 views

Xtreamer SideWinder Edition 2010

Pluspunten

• ondersteuning videoformaten, duidelijke website, firmware, aansluiting/ installatie

Minpunten

• opstarten duurt lang, (nog) geen dashboard aanpassing mogelijk, je kunt geen internetsnelkoppeling aanmaken

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik heb de Xtreamer Sidewinder nu een jaar en ik kan niet anders zeggen dat het een super apparaat is.
Hij is speelt vrijwel alle formaten af, loopt nauwelijks vast en heeft ook nog een discreet uiterlijk (wel zo handig als hij naast de TV staat).
Regelmatig komen er nieuwe firmwareupdates uit die ook echt veranderingen in zich hebben. De installatie stelde nauwelijks iets voor, je haalt het apparaat uit de doos en sluit hem, met een (goede) HDMI kabel aan. hij krijgt een IP adres en als je de film, muziek of fotomappen op je pc ge-shared hebt kun je er ook gelijk naar toe.
De wireless antenne zou ik er, als het kan, niet bij nemen. Ik merk dat hij bij een 25GB HD film wel eens gaat haperen. Dus al je de mogelijkheid hebt, sluit hem aan met een kabel.
Ook zou ik er geen harde schijf (max 500 GB 2.5") inbouwen. Het duurt best lang voordat deze is gekopieerd en het enige voordeel ten opzichte van streamen vanaf je harde schijf is dat je de computer niet aan hoeft te laten staan. Bovendien kun je in je computer een 2TB HD plaatsen.

Zoals gezegd is de prijs erg goed. De concurenten zijn vaak (overdreven) duur en hebben vaak problemen met één of meer video formaten. Zelfs de software is spellingsfout vrij en dat is wel eens anders bij een Chinees/ Taiwanees product.

Heb jij ook een Xtreamer SideWinder Edition 2010?

Je hebt de sidewinder nu een jaar? Dat ding is toch pas net uit?

De wireless antenne zou je er, als het kan, niet bijnemen :?
Dit lijkt me geen keuze, en buiten dat, niet iedereen streamt alleen maar zulke bestanden.
Voor standaard dvd-iso's is het een leuke optie.
Voor het grotere werk is idd een lan-kabel aan te raden en zelfs dan nog is niet elk bestand vlekkeloos te streamen waar een HD dus weer interessant wordt.

Je geeft het zelf al aan, je pc hoeft niet aan te staan.
Via USB vullen gaat met zo'n 30MB/s (Ik zou willen dat mijn isp zoveel levert)en dat is een vrij standaard snelheid.

Verder vind ik je review nogal beknopt, een aantal foto's e.d. zou ook niet misstaan.
Wat zit er in de doos etc.......

Maarja, je bent iig de eerste die dit produkt een review heeft gegeven ;)
Ik heb vorige week een Sidewinder 2010 model gekocht bij HDSupplies. Half 4 's middags besteld, volgende dag geleverd.

In eerste instantie last gehad van een HDMI handshake probleem. Bleek dat de versterker en xtreamer niet helemaal goed samengaan als ik de HDMI verbinding op automatisch laat staan. Maar na een handmatige setting van het beeld op 720P/50HZ (heb nog geen fullhd tv maar HD ready) ziet alles er fantastisch uit.

Laatste firmware erop, versie 2.4.2. Apparaat speelt tot nu toe alle dvd's (iso, video TS folders,) MKV's (geen id of hier ook mkv's met compressed headers tussen zaten maar dat schijnt nu ook te kunnen) blue-ray's iso's etc.
Deze versie is passief gekoeld en dus helemaal stil.

En voor de echte audiofielen onder ons, DTS-HA MA en Dolby TrueHD lampje ging branden op versterker en klinkt heerlijk! Alleen met Avatar blue-ray stottering maar daar schijnen meer mensen last van te hebben met deze film (getest via remote SMB share over 100mbit bekabeld netwerk, dus niet van lokale HD of usb drive).

Kortom, tot nu toe een zeer tevreden klant.
Sorry, maar de XT SW (mark II) is pas 2 maanden uit (deze ondersteunt 7.1 DTS MA). Jij hebt waarschijnlijk een MK I met passieve cooling.